Snap Inc (SNAP.N) je u četvrtak na društvenim mrežama naslikao mračnu sliku efekata slabljenja ekonomije i odbio je da napravi prognozu u „neverovatno izazovnim“ uslovima, spustivši svoje akcije za 25% i pokrenuvši lančanu reakciju akcija, među rivalima.
Vlasnik Snepčeta je rekao da se neki oglašivači i dalje suočavaju sa prekidima u lancu snabdevanja i nedostatkom radne snage, a mnogi drugi se bore sa rastućim troškovima usred rekordne inflacije, što je dovelo do smanjenja potrošnje na oglašavanje, piše Rojters.
Kompanija iz Santa Monike u Kaliforniji saopštila je da će značajno usporiti zapošljavanje, investirati u svoje reklamne poslove i pronaći nove izvore prihoda kako bi brže rasla.
Vlasnik Fejsbuka Meta Platforms Inc, vlasnik Google-a Alphabet Inc (GOOGL.O) i druge kompanije koje prodaju onlajn reklame izgubile su u četvrtak oko 80 milijardi dolara kombinovane vrednosti na berzi nakon rezultata Snap-a, koji je bio prva od najvećih tehnoloških kompanija koja je prijavila zarade u drugom kvartalu. Tvitter Inc (TVTR.N) će izvesti rezultate u petak.
Investitori očekuju najsporiji tempo rasta prihoda od reklama na društvenim medijima ove godine, jer rastuća inflacija i drugi ekonomski problemi uzrokuju da brendovi smanje svoje marketinške budžete.
Nisu zadovoljni rezultatima koje postižu
Snap-ov prihod za drugi kvartal koji je završen 30. juna iznosio je 1,11 milijardi dolara, što je premalo očekivanjima analitičara od 1,14 milijardi dolara, prema podacima IBES-a iz Refinitiva. Broj je porastao za 13% u odnosu na isti kvartal prethodne godine.
Snap je rekao da su prihodi do sada u tekućem trećem kvartalu jednaki u poređenju sa prethodnom godinom.
„Nismo zadovoljni rezultatima koje postižemo, bez obzira na trenutne neprilike“, rekao je Snap u pripremljenim komentarima objavljenim uoči konferencijskog poziva sa analitičarima.
Nedavne promene privatnosti na iPhone uređajima, makroekonomski izazovi i sve veća konkurencija za skup dolara za oglašavanje koji sporije raste, sve su to doprinele „znatno usporenom“ rastu prihoda, rekao je Snap.
Dnevno aktivni korisnici na Snepčetu porasli su za 18% u odnosu na prethodnu godinu na 347 miliona, nadmašivši konsenzusne procene od 344 miliona korisnika.
Snap mnogo ulaže u tehnologiju proširene stvarnosti i reklame, koje prekrivaju kompjuterizovane slike na fotografije i video zapise stvarnog sveta.
Ali ovi noviji oblici oglašavanja imaju tendenciju da „idu prvi kad god se marketinški budžeti smanje“, rekla je Jasmin Enberg, glavni analitičar u Insider Intelligence-u.
Kompanija je u četvrtak takođe objavila program otkupa akcija do 500 miliona dolara.
Izvršni direktor kompanije Snap Evan Spiegel i glavni tehnološki direktor Bobi Marfi složili su se da će obavljati svoje funkcije najmanje do 1. januara 2027. uz platu od 1 dolara i bez naknade za vlasnički kapital,
Izvor: Blic
Foto: Pixabay