Kompanija Mastercard postavila je cilj da do 2025. uključi milijardu ljudi u digitalnu ekonomiju, a do kraja 2021., već je uključeno više od 675 miliona pojedinaca, pri čemu je to 25 miliona mikro, malih i srednjih preduzeća više u odnosu na 2020. godinu.
Kompanija Mastercard objavila je Izveštaj o korporativnoj održivosti i Izveštaj o raznolikosti, jednakosti i inkluziji (DEI) za 2021., koji ističu uticaj kompanije na okolinu, društvo i upravljanje (ESG) kako bi se izgradila održiva i inkluzivna digitalna ekonomija u kojoj svi ostvaruju napredak. Ovi izveštaji su komplementarni sa nedavnom najavom kompanije o povezivanju kompenzacija za sve zaposlene sa ostvarivanjem ESG ciljeva za kompaniju.
„Izgradnja održivijeg i inkluzivnijeg sveta je izazovna i preko potrebna,” izjavio je Majkl Mibah, generalni direktor kompanije Mastercard. „Naš godišnji izveštaj o održivosti i DEI izveštaj pokazuju naš napredak ka ostvarivanju pozitivnog uticaja – kao i naš put da ubuduće učinimo još više.”
Izveštaj pokazuje da je u domenu prosperiteta, više od 675 miliona od ciljane 1 milijarde pojedinaca već uključeno u digitalnu ekonomiju. Takođe, uključeno je 25 miliona mikro, malih i srednjih preduzeća čime je dostignuto 50% petogodišnjeg cilja za manje od dve godine.
Implementirana je napredna inicijativa In Solidarity upućena ka borbi protiv rasizma i premošćivanju rasnog bogatstva i jaza u pristupu mogućnostima. Ujedno je obeležena treća godina filantropskog rada Mastercard Impact Fund kroz koji je odobreno više od 260 miliona dolara grantova za 143 organizacije u 94 zemlje.
Kompanija nastavlja sa podsticanjem jednakosti u primanjima među svim zaposlenima. Predstavljena su i napredna inkluzivna kartična rešenja, Touch Card za klijente sa oštećenim vidom i unapređeno rešenje True Name kojim je transrodnim i nebinarnim pojedincima omogućeno da koriste svoja izabrana imena na platnim karticama.
U domenu očuvanja životne sredine, sproveden je niz aktivnosti kojim se utiče na smanjenje emisije ugljenika i ujedinjenje kompanija, zajednica i potrošača u klimatskim akcijama. Aktivnosti su usmerene na ubrzavanje dostizanja neto nulte emisije gasova staklene bašte za jednu deceniju, sa 2050. na 2040. godinu.
U sklopu koalicije Priceless Planet angažovano je već više od 100 partnera za sadnju 100 miliona stabala . Lansiran je Global Sustainability Innovation Lab kako bi se zajednički kreirala rešenja za održivu trgovinu, kao što je Carbon Calculator, koji je integrisan u globalnu mrežu kompanije kako bi pomogao potrošačima da shvate uticaj njihovih kupovina na okolinu. Omogućena je proizvodnja 60 miliona Mastercard kartica sa odobrenim održivim materijalima koristeći Mastercard pravilnik o materijalima za održive kartice – u odnosu na 10,7 miliona na kraju 2020.
Na polju principa upravljanja izveštaj je pokazao jačanje duboke posvećenosti etičkom poslovanju i usklađenosti sa zakonima i propisima. Objavljeni su principi kibernetičke sigurnosti koji predstavljaju višeslojni, principijelni pristup kompanije Mastercard sajber sigurnosti. Kompanija je proširila svoju posvećenost odgovornosti kada su u pitanju podaci, privatnost i sigurnost globalnim širenjem EU visokih standarda za zaštitu potrošača, Opštih uredbi o zaštiti podataka (GDPR) i usklađivanjem okvira upravljanja kompanije veštačkom inteligencijom sa širim principima odgovornosti kada su u pitanju podaci.