Došao je period godine kada ćemo sve češće čitati predviđanja stručnjaka, analitičara, medija o tome šta nas sve čeka u sledećoj 2023. godini, koji su poslovni trendovi, tendencije…
Kada je biznis u pitanju, nekako se uvek prvi javi magazin Forbes. Pa je tako novinar ovog magazina Bernard Mar napravio članak o tome koji će to poslovni trendovi imati najveći svakodnevni uticaj na način na koji radimo i poslujemo 2023. godine.
1. Ubrzana digitalna transformacija
U 2023. godini vidimo nastavak inovacija i razvoja u transformativnim tehnologijama kao što su veštačka inteligencija (AI), ‘internet stvari’ (IoT), virtuelna i proširena stvarnost (VR/AR), cloud računarstvo, blockchain i protokoli super-brze mreža poput 5G. Štaviše, ove transformacione digitalne tehnologije ne postoje izolovano jedna od druge, i videćemo da se granice između njih brišu, piše Mar. Nova rešenja za prošireni rad, hibridni i daljinski rad, poslovno donošenje odluka i automatizaciju ručnih, rutinskih i kreativnih radnih opterećenja kombinuju ove tehnologije na način koji im omogućava da poboljšaju jedno drugo. Ovo nas dovodi bliže nego ikad do tačke u kojoj smo u mogućnosti da kreiramo „inteligentna preduzeća“ u kojima sistemi i procesi podržavaju jedni druge kako bi obavili obične i svakodnevne zadatke na najefikasniji mogući način.
Da bi se pripremila za ovo, preduzeća moraju osigurati da ugrade pravu tehnologiju kroz svoje procese i u svaku oblast poslovanja.
2. Inflacija i sigurnost lanca snabdevanja
Ekonomski izgledi za veći deo sveta ne izgledaju sjajno u 2023. Stručnjaci su nam rekli da očekujemo stalnu inflaciju i mali ekonomski rast. Mnoge industrije su i dalje opterećene problemima u lancu snabdevanja koji su se pojavili tokom globalnih zatvaranja izazvanih Covid-19 i koji su se samo pogoršali zbog rata u Ukrajini. Da bi se izborile sa ovim i ostale na površini, kompanije moraju da poboljšaju svoju otpornost na bilo koji način. To znači smanjenje izloženosti promenljivim tržišnim cenama robe, kao i izgradnju zaštitnih mera u lancima snabdevanja kako bi se izborili sa nestašicama i rastućim logističkim troškovima.
Važno je da kompanije mapiraju svoje čitave lance snabdevanja i identifikuju svaku izloženost rizicima ponude i inflacije. Na taj način mogu da istraže načine da ublaže taj rizik.
3. Održivost
Svet se sve više budi sa činjenicom da će klimatska katastrofa predstavljati mnogo veći izazov od bilo čega što smo doživeli poslednjih decenija i da će biti manji od izazova sa kojima se suočava pandemija Covid-a. To znači da investitori i potrošači preferiraju preduzeća sa odgovarajućim ekološkim i društvenim akreditivima, a trendove kupovine sve više pokreću svesni potrošači – oni među nama koji daju prioritet faktorima kao što su ekološki uticaj i održivost kada biraju od koga da kupuju ili sa kim posluju.
U 2023. kompanije treba da se postaraju da njihovi procesi zaštite životne sredine, društva i upravljanja (ESG) budu pomereni u centar njihove strategije. Ovo bi trebalo da počne sa merenjem uticaja koji bilo koje poslovanje ima na društvo i životnu sredinu, a zatim preći na povećanje transparentnosti, izveštavanja i odgovornosti.
4. Korisničko iskustvo
U 2023. kupci više od svega žude za iskustvom. Međutim, to ne znači nužno da su cena i kvalitet u drugom planu. I jedno i drugo igra ulogu, u određenoj meri, u načinu na koji doživljavamo proces izbora, kupovine i uživanja u robama i uslugama na koje trošimo svoj novac.
Uloga koju tehnologija ovde igra, tradicionalno, bila je da pojednostavi procese i ukloni probleme iz života potrošača. Razmislite o mehanizmima za preporuke koji nam pomažu da odaberemo šta da kupimo ili o portalima za korisničku podršku na mreži koji se bave problemima i podrškom nakon prodaje. Oni će i dalje igrati ključnu ulogu u 2023. godini, ali igra je evoluirala, a ovogodišnje ključne reči su uranjanje (immersion) i interaktivnost.
Metaverzum – nešto kao sveobuhvatni termin koji futuristi koriste da opisuju „sledeći nivo“ interneta, gde komuniciramo sa brendovima i drugim potrošačima kroz impresivnu tehnologiju, uključujući 3D okruženja i VR – je faza u kojoj će se ovo odigrati .
5. Izazov talenta
Tokom protekle godine, videli smo ogromne promene u ponašanju talentovanih ljudi kada je posao u pitanju, koji se nazivaju ‘velikom ostavkom’ i tihim odustajanjem. Zaposleni ponovo procenjuju uticaj posla i šta žele da dobiju od svojih života. Ovo je izvršilo pritisak na poslodavce da osiguraju da pružaju atraktivne uslove za razvoj karijere, fleksibilnost hibridnog rada i primamljivo radno okruženje i kulturu kompanije. Davanje zaposlenima osećaj ispunjenmosti na poslu, stalne mogućnosti za rast i učenje, fleksibilnost i raznolika radna mesta orijentisana na vrednosti biće od suštinskog značaja 2023.
Povrh toga, ubrzana digitalna transformacija dovodi do sve veće automatizacije radnih mesta koji će iskusiti svaki pojedinačni posao na svetu. Ljudi će sve više deliti svoj radni prostor sa inteligentnim mašinama i pametnim robotima, a to ima ogromne implikacije na veštine i talente koje kompanije zahtevaju u budućnosti. To će značiti prekvalifikaciju i usavršavanje velikog broja ljudi u preduzećima, kao i zapošljavanje novih ljudi koji imaju veštine potrebne za budućnost.
U 2023. poslovni trendovi će uključivati da imate veštine kao što su kreativnost, kritičko mišljenje, međuljudska komunikacija, liderstvo i primena „humanih“ kvaliteta poput brige i saosećanja.
Izvor: Bonitet.com
Foto: Pixabay