Sekretarijat za javni prevoz grada Beograda obustavio je postupak javne nabavke za uvođenje rečnog prevoza na teritoriji grada. Grad je, praktično, odustao od uvođenja rečnog prevoza, za šta je ponudu dalo samo preduzeće „Beo reka“, a razlog je – globalna kriza i poskupljenje energenata.
Novac iz budžeta grada namenjen u tu svrhu je, kako se navodi u obrazloženju, preusmeren „na potrebe koje su od prioritetne važnosti“.
„Usled globalne krize, poremećaja na tržištu energenata i poskupljnja energenata, i imajući u vidu raspoloživa sredstva i prioritete Grada Beograda u narednom peiodu, a radi finansiranja materijalnih troškova neophodnih za funkcionisanje korisnika budžeta grada, Odlukom o izmenama Odluke o budžetu grada za 2022. sredstva koja su bila planirana za realizaciju projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog linijskog rečnog prevoza putnika na akvatoriji grada Beograda su preusmerena na potrebe koje su od prioritetne važnosti“, stoji u obrazloženju Sekretarijata za javni prevoz objavljenom na Portalu javnih nabavki.
Razlozi koji nisu mogli da se predvide
Pravni osnov za obustavu javne nabavke je, navodi se – član 147 Zakona o javnim nabavkama koji predviđa „postojanje dokazivih razloga koji nisu mogli da se predvide u vreme pokretanja postupka i koji onemogućavaju da se započeti postupak okonča“.
Inače, kako je portal N1 ranije pisao, javna nabavka raspisana je 30. decembra 2021, godine, a podneta je jedna ponuda kompanije PD Beo reka d.o.o. Beograd. Da se na otvaranje ponuda za javnu nabavku „Prevoz putnika u javnom rečnom prevozu u Beogradu“, koja se sprovodi po modelu javno-privatnog partnerstva, javila jedna kompanija, obelodanio je u februaru Goran Vesić, tada zamenik gradonačelnika Beograda.
Beo reka je, inače, osnovana u julu 2021. godine, registrovana za prevoz putnika unutrašnjim plovnim putevima. Vrednost posla je, prema ponudi 49.674.796.987,20 dinara sa PDV-om, što je oko 422 miliona evra. Ugovor o privatno-javnom partnerstvu trebalo je da bude zaključen na – 30 godina.
Ranije je tadašnji gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić najavljivao da je planirana vrednost nabavke 11 putničkih brodova, izgradnje marine i depoa za prihvat brodova i njihovo održavanje i servisiranje – četiri miliona evra.
Grad Beograd trebalo je da obezbedi lokacije sa pripadajućom infrastrukturom.
U prvoj fazi bile su predviđene dve linije – prva je Crvena linija od Bloka 45 do Sportsko-rekreativnog centra „Milan Gale Muškatirović“ a druga Plava linija od Zemuna do Ade Huje.
„Za potrebe transporta putnika na ovim rečnim linijama planirano je da privatni partneri obezbede 10 novih (nekorišćenih) putničkih brodova na radu i jedan nov (nekorišćen) putnički brod u obaveznoj rezervi u skladu sa tehničkim karakteristikama putničkih brodova iz tehničke specifikacije, prema sledećoj dinamici: prve godine dva putnička broda, druge godine četiri putnička broda i jedan za rezervu i treće godine još četiri putnička broda“, bilo je predviđeno u javnoj nabavci raspisanoj 30. decembra 2021.
Izvor: N1
Foto: Pixabay