Home VestiEkonomija Svakodnevni posao u službi globalne misije: „Hrani se zdravije. Štedi vreme. Živi bolje“

Svakodnevni posao u službi globalne misije: „Hrani se zdravije. Štedi vreme. Živi bolje“

by bifadmin

Sa Jan-Vilemom Dokhejrom, generalnim direktorom lanca Delez Srbija, smo razgovarali o svim izazovima koje je donela 2022. godina, uvođenju novih tehnoloških rešenja, tržištu maloprodaje koje je po rečima našeg sagovornika veoma konkurentno, kao i o ulaganjima u ljude kao najvažnijem resursu kompanije.

“Iza nas je jedna izuzetno dinamična godina i znali smo da moramo biti hrabri i odlučni više nego ikad pre. Ponosan sam što smo uprkos svim izazovima u celom lancu snabdevanja ostali jaka kompanija koje je strateški posvećena misiji da do kupca svakog dana dolaze sveži i kvalitetni proizvodi. Nije bilo lako, ali uspeh leži u našim ljudima, njihov doprinos je nemerljiv, a snažna strategija bila je dobra baza. Ove godine smo zaposlili veliki broj sjajnih kolega, a naša kompanija više nije samo prodavnica hrane. Delez bih uporedio sa jednom snažnom i kompleksnom tehnološkom kompanijom koja na svojim rafovima prodaje najbolje sveže domaće proizvode, ali i razvija aplikacije, digitalizuje svaki aspekt poslovanja, podatke koristi kao važan resurs i otvara prvi magacin za online prodavnicu hrane u Srbiji. Sve što radimo, radimo kako bismo ispunili našu globalnu misiju koja glasi -Hrani se zdravije. Štedi vreme. Živi bolje.” istakao je na početku razgovora Dokhejr.

Svedoci smo globalnih izazova i inflacije, a mnoge kompanije smanjuju broj ljudi i pažljivo investiraju. Koliko ova pomeranja utiču na vaš biznis?

Inflacija utiče na potrošače, njihovu kupovnu moć i odluke, ali i na ceo lanac snabdevanja, povećavajući cenu koštanja skoro svakog elementa koji utiče na vrednost finalnog proizvoda. Uprkos velikom inflatornom pritisku kroz cenu koštanja proizvoda i značajnom rastu operativnih troškova, preuzeli smo na sebe i apsorbovali deo povećanja proizvođačkih cena i time u određenoj meri smanjili negativan efekat na potrošače. I u ovako složenoj situaciji, naša misija ostaje ista – da kupcu pružamo proizvode visokog kvaliteta po pristupačnim cenama. To činimo kroz stalne akcije i sniženja, ali i asortimanom privatnih robnih marki koji je obeležen trajno niskim „plavim cenama“.

Svakodnevno poslovanje obogaćujemo novim tehnološkim rešenjima zahvaljujući kojima kupcu omogućavamo ne samo kvalitetne i moderne proizvode, već proizvode koji im štede vreme i novac. Upravo u ovom domenu, u ovim izazovnim vremenima, možemo sagledati uticaj koji velike kompanije, imaju na ekonomiju i lokalno tržište.

Nemamo u planu otpuštanja, ni smanjivanja plata. Naprotiv, planiramo dodatna ulaganja upravo u ljude. Ove godine otvaramo ukupno 37 novih prodavnica, renovirali smo 39, a imamo ambiciozne planove i za narednu godinu. To podrazumeva i otvaranje više od 40 novih prodavnica i zapošljavanje novih kolega, uvođenje novih tehnoloških rešenja, ali i stalnu brigu i ulaganje u kolege koje već rade sa nama.

Kompanija je u ovoj godini pokrenula veliki investicioni ciklus ulaganja u plate zaposlenih u prodaji i distributivnom centru koji se nastavlja i u narednoj godini i koji ukupno iznosi 30 miliona EUR. Ova investicija dovodi do rasta plata u trgovinama u proseku 30 odsto, a od sledeće godine sve naše kolege mogu da računaju i na dodatnih 5 dana godišnjeg odmora.

Kada smo 12.decembra obeležili Maxi rodjendan i otvaranje jubilarne 500.prodavnice sve kolege u našem sistemu su dobile jubilarnu nagradu.

Da li to podrazumeva novo povećanje plate?

Plata zaposlenih u maloprodaji, logistici i distributivnom centru će biti prosečno uvećana u 2023. za još 14% u dva ciklusa, s tim što tu ne stavljamo tačku već nastavljamo da kontinuirano ulažemo u poboljšanje sveukupnih uslova rada i već sada planiramo i sagledavamo nove dodatne investije.

Koliko vam je, kao međunarodnom trgovinskom lancu, važna saradnja sa domaćim kompanijama i proizvođačima?

Najveći deo asortimana u svim Delez prodavnicama dolazi iz Srbije. Lokalni dobavljači su izuzetno važna karika u našem lancu. Predano radimo svakog dana da MAXI bude prvi izbor kupaca kada biraju sveže namirnice za svoje domaćinstvo i baš zato sa posebnom odgovornošću, ali i emocijom, prilazimo ovoj temi. Tradicionalno sarađujemo sa više od 200 lokalnih proizvođača voća i povrća i u našem sistemu već postoje kulture koje dolaze sa domaćih njiva tokom cele godine, poput šargarepe, i na to smo posebno ponosni. Maxi je tokom 2022.godine otkupio više od 50 hiljada tona voća i povrća sa lokala, a planiramo da ovaj broj, kao i raznovrsnost kultura, dodatno povećamo u narednoj godini. Cilj nam je da uvozimo samo one kulture koje zbog klimatskih uslova ne uspevaju na ovom području. Kao dokaz posvećenosti, u čast naših partnera domaćih dobavljača organizovali smo prvi MAXI Nacionalni festival hrane koji je pokazao svu lepotu i snagu domaće poljoprivrede.

Lokalno poljoprivredno tržište je razuđeno, i baš zato zajedno sa našim partnerima stvaramo Agregatore. Njihova uloga je da ukrupne male dobavljače voća i povrća iz cele zemlje. Ovo svakako pomaže i malim poljoprivrednicima da porastu, postanu konkurentniji, ojačaju lokalne ekonomije iz gradova odakle dolaze i da omoguće kvalitetne srpske proizvode u prodavnicama tokom cele godine.

U tekućoj godini smo tržištu Srbije predstavili pileće meso bez antibiotika, ali i prve kulture lubenica i dinja bez ostataka pesticida. Tu se nismo zaustavili, i već uveliko radimo na implementaciji ovih modela i na druge sveže kategorije. Kupac u Srbiji zaslužuje proizvode visokog kvaliteta i MAXI upravo to, bez kompromisa, i pruža. Veliku zaslugu za ove inovacije na tržištu dugujemo partnerima iz akademskih institucija, pre svega Poljoprivrednom fakultetu i Fakultetu za veterinarsku medicinu, Univerziteta u Beogradu, jer su spoj nauke i privrede formula uspeha.

Trgovina hranom jeste većinski tradicionalan biznis, ali prema statistikama sve više kupaca prelazi i na online. Kakva su vaša iskustva?

Trgovina hrane svakako jeste većinski tradicionalan biznis, ali globalni trendovi i stalni rast koji beleži naša online prodavnica govore u prilog tome da ovaj vid nabavke polako ulazi u svakodnevne navike i da postoji potreba društva za njim. Mi smo kao lider na tržištu to još davno prepoznali i strateški se usmerili na višekanalni prisup maloprodaji i omogućili kupcu da nabavku iz Maxija obavi na način koji njemu najviše odgovara u određenom tenutku – putem Maxi aplikacije na telefonu, sa računara iz udobnosti svoga doma, ili u pauzi na poslu. Maxi online je zato danas najveća online prodavnica na tržištu kada govorimo o hrani, i beležimo rast od 80 odsto u tekućoj godini.

Maxi online ima odličan asortiman prehrane i neprehrane i naši kupci nisu samo domaćinstva nego i kompanije koje upravo ovde pronalaze širok asortiman kvalitetnih artikala za svoje zaposlene.

Dodao bih i da suština uspeha leži ne samo u više mogućnosti nego i u personalizaciji ponude. „Moj Maxi“ je jedina aplikacija lojalnosti u Srbiji koja u potpunosti personalizuje ponudu i kupcima pruža priliku da ostvaruju uštede baš na onim artiklima koji su deo njihove potrošačke korpe. Prema javno dostupnim podacima jedne od najpoznatijih online prodavnica na kojoj se nalaze sve aplikacije, početkom decembra „Moj Maxi“ je bila aplikacija broj 1 u Srbiji u svim kategorijama. Lansirana je nacionalno u februaru 2022, početkom sledeće godine očekujemo i milionitog korisnika, a naš krajnji cilj je da svi kupci u Srbiji na telefonima imaju instaliran „Moj Maxi“.

Važno mi je da napomenem da će Srbija sledeće godine dobiti prvi magacin za online dostavu hrane, u koji investiramo više od 11 miliona evra. Distributivni centar koji Maxi online otvara samo za potrebe ovog segmenta govori verovatno najbolje o našim ambicijama u vezi sa e-trgovinom.

Rast biznisa doveo je i do potrebe za drugim Distributivnim centrom naše kompanije u Srbiji. U narednim godinama Delez će investirati u izgradnju novog Distributivnog centra u kome ćemo zaposliti veliki broj ljudi i koji će nam pomoći u našoj misiji da svakog dana do svih kupaca stiže kvalitetna i sveža hrana.

Složenost posla, uvođenje tehnoloških inovacija, ali i rast tržišta dovešće do toga da naša kompanija mora imati podršku tri snažna logistička centra. To svakako govori o planovima brenda koji već danas ima više stotina hiljada transakcija na dnevnom nivou, ali i važnosti i snazi industrije u kojoj radimo.

Šta za vas znači odgovorno i održivo poslovanje u praksi?

Ponosni smo dobitnici priznanja „Šampion održivosti“ koji drugu godinu zaredom dobijamo na domaćem tržištu. Naš svakodnevni rad i želja da do kupca stignu visoko kvalitetni i zdravi proizvodi rezultirali su ovim priznanjem koje je prepoznalo važnost našeg projekta koji kupcima stavlja na raspolaganje kvalitetno pileće meso bez antibiotika. To upravo i jeste održivo poslovanje u praksi vidljivo svakog dana u svim našim prodavnicama. Odgovorno upravljamo i viškovima hrane i već sedam godina svakodnevno doniramo Banci hrane Beograd voće i povrće. Ove godine smo otvaranja naših strateški važnih prodavnica propratili i novčanim donacijama lokalnim zajednicama, jer verujemo u zajedničko dobro i solidarnost. Odgovornost i razumevanje za izazove sa energentima naveli su nas da u oktobru mesecu ugasimo u svim prodavnicama brending, osvetljenje, reklame i frižidere za pića i danas smo ponosni kada dobijemo komentare da je Maxi nekoga inspirisao da racionalno koristi energiju.

U narednom periodu Beograđani će na svojim ulicama moći da vide prvo Maxi električno dostavno vozilo. Pored smanjene emisije štetnih gasova i čistijeg vazduha, želimo da ovom inicijativom podignemo i svest ljudi o ekološkim temama.

Godina koja dolazi neće biti jednostavna i od svih nas će zahtevati još viši nivo posvećenosti i pažnje na svim poljima. Naš tim je izuzetno ambiciozan, vredan i stručan, i baš zato se radujem svim novim projektima koji nas očekuju, a sa velikim ponosom mogu da zaključim da smo u tekućoj godini dali sve od sebe da opravdamo poverenje naših kupaca, kolega i zajednice.

 

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar