Rastu sva poslovna i distributivna područja; cene sirovina, pakerskog materijala, energenata, te logističkih usluga i dalje izrazito visoke
Atlantic Grupa je u prvih šest meseci 2023. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 459,7 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 15,8 odsto. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) ostala je na nivou prve polovine prošle godine i iznosi 44,4 miliona evra, dok je neto dobit manja za 5,5 odsto i iznosi 20,9 miliona evra.
“U prvom polugodištu 2023. Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distributivnim područjima i na svim važnijim tržištima. Navedeni rast u velikoj meri je kompenzovao negativan uticaj i dalje visokih cena sirovina i pakerskog materijala, logističkih i drugih usluga kao i energenata. Osim toga, na blagi pad profitabilnosti uticao je i značajan porast troškova zaposlenih, što je posledica povećanja plata izvršenih u protekloj godini. Posebno smo zadovoljni jačanjem distributivnih temelja širenjem principalske mreže u Sloveniji kao i otvaranjem modernog LDC-a u Severnoj Makedoniji, perspektivom rasta u kategoriji kafe na tržištu Srbije i rezultatima lansiranja novih proizvoda”, istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeski.
Slatko i slano, Pića i Donat prednjače u rastu
Najveći rast od 32,2 odsto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod uticajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti kao i uspešnog lansiranja novih proizvoda. Sledi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 20,0 odsto, takođe s uspešnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda, i Poslovno područje (PP) Donat sa rastom od 15,7 odsto. Među distributivnim područjima prednjače Hrvatska sa rastom od 19,8 odsto, Srbija sa rastom od 19,1 odsto i Severna Makedonija sa rastom od 18,0 odsto.
U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi učestvuju sa 27,5 odsto, farmaceutski lanac Farmacia čini 9,2 odsto, dok sopstveni brendovi čine 63,3 odsto prihoda od prodaje. Kafa se sa udelom od 20,4 odsto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija.
Otvoren novi logističko distributivni centar u Skoplju, na LDC-u Zagreb prva solarna elektrana
U prvoj polovini godine Atlantic Grupa je s Grupom Podravka dogovorila saradnju koja daje odlične rezultate, a podrazumeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a.
U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja saradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zagarantovan zaključenjem investicije vredne 12 miliona evra u novootvoreni logističko distributivni centar.
U maju je Atlantic predao obavezujuću ponudu za kupovinu Strauss Adriatica, kompanije na srpskom tržištu poznate po brendovima Doncafe i C kafa, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Na hrvatskom tržištu krenula je proizvodnja zelene energije izgradnjom prve sunčane fotonaponske elektrane na centralnom logističko distributivnom centru Zagreb, čime se smanjuje emisija ugljen-dioksida za 3.250 tona godišnje.
Od važnijih korporativnih događaja treba istaći izbor dosadašnjeg člana Nadzornog odbora Zorana Vučinića na mesto predsednika NO. Takođe, prema odluci Glavne skupštine iz juna, u julu je akcionarima Atlantic Grupe isplaćena dividenda u iznosu od jednog evra po akciji, odnosno ukupno 13,3 miliona evra.