Modna industrija u Indiji vrtoglavo raste i sa vrednošću od 59,3 milijarde dolara postala je uporediva sa tržištima u Nemačkoj i Velikoj Britaniji. Imajući u vidu da su najveći kupci na unutrašnjem tržištu pripadnici srednje klase koja će uskoro dostići 583 miliona ljudi, sve više poznatih modnih kuća sa Zapada osniva zajednička preduzeća sa indijskim modnim dizajnerima.
Razlog je u tome što za razliku od imućnih Kineza, koji mahom kupuju zapadnjačku odeću, dobrostojeći Indijci su verniji tradiciji, pa prodaja poznatih zapadnih modnih marki trenutno čini manje od 12% ukupne potrošnje na indijskom tržištu.
Sve više najpoznatijih modnih kuća u svetu, poput francuskog Diora, sklapa ugovore sa modnim dizajnerima u Indiji za proizvodnju ekskluzivnih kolekcija, a modeli koje su potpisali indijski kreatori pojavljuju se na najprestižnijim događajima, kao što je dodela američkog Oskara.
Indija je prošle godine osnovala 88.000 startap preduzeća, od kojih 15% čine početničke firme u modnoj industriji, od kojih su neke do sada privukle i do 20 miliona dolara ulaganja. U naciji koja se nametnula na globalnom tržištu svojom IT i farmaceutskom industrijom, modna delatnost doživljava vrtoglav uspon, pre svega zahvaljujući rastu srednje klase za koju se procenjuje da će do 2025. godine narasti na 583 miliona ljudi, što je više od dve petine ukupnog stanovništva.
Najveći izvoz u zapadne zemlje
Prošle godine, modna industrija u svetu je vredela 242,8 milijardi dolara, sa procenama da će do 2030. dostići 369,8 milijardi dolara. Tržište odeće u Indiji je u 2022. godini procenjeno na 59,3 milijarde dolara, približivši se tržištima Nemačke (63,1 milijarda dolara) i Velike Britanije (65 milijardi dolara), sa prognozama da će do 2030. industrija mode u Indiji vredeti 60,9 milijardi dolara.
Indijska tekstilna industrija zapošljava oko milion ljudi, a tamošnjim modnim dizajnerima ide na ruku i to, što za razliku od Kine gde imućniji građani mahom kupuju zapadnjačku odeću, dobrostojeći Indijci su mnogo verniji onoj koja predstavlja mešavinu tradicije i savremenih trendova. To potvrđuje i podatak da je prodaja poznatih zapadnih robnih marki činila prošle godine manje od 12% ukupne potrošnje na indijskom tržištu.
Iz tog razloga, zapadni proizvođači odeće se povezuju sa lokalnim preduzećima i dizajnerima, kako bi na taj način uvećali svoju prodaju. Nasuprot tome, od ukupnog prošlogodišnjeg izvoza odeće iz Indije u vrednosti od 37,6 milijardi dolara, indijski tekstilci su plasirali najviše svoje robe na zapadnim tržištima, u Sjedinjenim Državama, Velikoj Britaniji i Evropskoj uniji.
U Indiji se preko interneta ostvaruje oko 10% ukupne prodaje odeće, a predviđa se da će do 2030. onlajn prodaja porasti više nego dvostruko.
Problemi s pamukom
S druge strane, jedan od najvećih problema sa kojima se suočava indijska modna industrija, poznata po korišćenju prirodnih materijala je ubrzani rast cene tamošnjeg pamuka. Indijski pamuk je sve do polovine 2021. godine bio jeftiniji čak i od kineskog, ali usled niskih prinosa tokom nekoliko uzastopnih godina, njegova cena se za nepunih godinu dana udvostručila.
To je negativno uticalo na proizvođače specijalizovane za pamučni tekstil i odeću, pa se više njih preusmerilo na druge proizvode. Proizvodi od pamuka kao što su pamučna pređa, tepisi i rukotvorine doživeli su najveći pad u izvozu indijske odeće i tekstila, smanjivši svoj udeo za preko 11% tokom nepunih godinu dana.