Ako se izuzme ’primitivno’ (čitajte: prvobitno) ili tradicionalno razumevanje kulture tetoviranja, poslednjih desetak godina ovog veka tetovaže su u modi. Završena je faza kada su tetovaže bile jezik buntovnika. Počela je nova – biti tetoviran znači biti u trendu.
Statistika jednim delom može da argumentuje ovakav stav. Statista navodi podatke iz kraja prošle godine da danas u svetu čak 38 odsto ljudi ima bar jednu sliku tetoviranu na koži.
Italijani predvode. Čak 48 odsto Italijana je tetovirano. Za njima su Šveđani, a zatim Amerikanci. Među prvih deset zemalja sa najvećim procentom tetoviranih su i Španija i Danska, Velika Britanija, Australija.
Pa, pošto su i istraživanja postala i potreba, ali i neka vrsta ’mode’, ekipa istraživača se bavila uticajem tetovaža na posao, odnosno poslovne uspehe. Postoji li korelacija koja zavređuje pažnju?
Tetovaža kao stereotip
Na stranu povodi i inspiracije svakoga ko je doneo odluku da ispod kože mastilom iscrta slike, tetovaže su neminovne među poslovnim svetom. Neke su vidljive, neke ne i ne mogu se sakriti. U slučajevima kada su vidljive, jasno je da utiču na sagovornike i poslovne partnere, pogotovo one potencijalne. Istraživanja su iznela i podatke kakav je uticaj tetovaža.
Istraživanje koje je objavio Journal of Business izvodi jedan od zaključaka da bi poslovni ljudi, preduzetnici pre svih, mogli da koriste tetovaže u svoju korist. Navode da je ovo već postao stereotip poslovnog sveta.
Ispitanici su bili preduzetnici koji su imali zavšene projekte za koje su tražili ulagače. Istraživače je zanimalo da li su više uspeha u trci za novcem imali vlasnici vidljivih tetovaža i ako da, koliko su bili uspešniji?
Korist od tetovaža
Podaci su pokazali korist od tetovaža. „Tetovaže su pomogle u svim vrstama kampanja“, kako je nevedeno u zaključku istraživanja. ’Umetnički’ projekti i oni nešto kreativniji doneli su u proseku 10 odsto više pozitivnih odgovora investitora u slučaju kada su preduzetnici imali vidljive tetovaže.
’Neumetnički’ projekti su imali još više uspeha kada su ih ponudili vlasnici tetovaža. Po istraživanju na uzorku od 1500 preduzetnika sa svojim startapovima, bilo je čak 458 dodatnih pozitivnih odgovora. Neočekivano, ali pokazalo se da su „neumetnički projekti i njihovi vlasnici sa otkrivenim tetovažama daleko uspešniji u prikupljanju sredstava za razvoj biznis ideja od ’umetničkih’“, za Wall Street Journal sumirali su istraživači.
Zašto je to tako? Zašto se ispostavlja da tetovaže imaju veću moć ubeđivanja?
Slobodan duh na ceni
Pretpostavka istraživača je da ljude sa tetovažama investitori doživljavaju kao kreativnije i slobodnijeg duha što se danas procenjuje kao dobar preduslov za poslovni uspeh. „Slobodni svet preduzentištva danas traži ljude slobodnog razmišljanja“, jedna je od pretpostavki.
Ovakve i slične studije su zanimljive pre svega kao podsetnik na aktuelnu sliku poslovnosti. Ovo je mišljenje i Džeremija Šorta jednog od autora istraživanja. Rezultati ne pozivaju preduzetnike da otrče do prvog tattoo majstora i prepuste se mastilu i inspiraciji. Po sudu Šortija, došlo je vreme kada je mnogo lakše obratiti se javnosti sa novim idejama, ali svakako je zanimljivo saznati kako bi jedan bankar visokog ranga, jedan Horovic ili Bafet reagovali na tetoviranog vlasnika startapa.
Šorti dodaje:
„Preduzetništvo jeste oblik samoizražavanja, ali vi ipak nećete videti jednog Vorena Bafeta koji je zasukao rukave i pokazuje tetovaže. Ali, u crowdfounding načinima dolaska do novca, ovo je mnogo češća pojava.“
Da li vas sa nečije nadlaktice posmatra jedan zmaj ili lav, ne treba da vas ohrabri ili obeshrabri ako procenjujte projekat i njegovog pokretača. Ovo istraživanje upravo jeste samo zanimljiv podsetnik da vlasnici tetovaža danas nisu ni odmetnici ni svojeglavi buntovnici, već poslovni ljudi kojima je mastilo pod kožom način izražavanja individualnosti. A, kako ovo istraživanje pokazuje, tetovaže su i dodatna prednost i poslovna vrlina.
Tako je danas, a za sutra se još ne zna.
Izvor: Bonitet.com
Foto: Pixabay