Novo vreme, nove okolnosti, pa samim tim i nove navike
Većina ljudi ima jedan, jasan cilj: naporan rad, ušteda novca i odlazak u prevremenu penziju.
To je, barem, plan koji pokušavaju da prate. Ali, među mlađim radnicima se sada sve češće pojavljuje trend mekana štednja ili soft savings, koji dovodi u pitanje tradicionalni način razmišljanja.
Mekana štednja se odnosi na to da ostavljate manju količinu novca sa strane – za budućnost, a više tog novca koristite sada. Generacija Z — koja iskustva stavlja ispred novca — predvodi takozvani talas ovog vida štednje, piše CNBC.
S druge strane, to i ne čudi mnogo imajući u vidu porast cena, ali i način života mladih danas: on podrazumeva više komfora i težnju ka nižem nivou stresa, pri čemu se prioritet daje ličnom rastu i mentalnom zdravlju.
U izveštaju je utvrđeno i da je pristup ulaganju i ličnim finansijama generacije Z — onih rođenih posle 1997. godine — „mekši“ u odnosu na prethodne decenije. To znači da mlađi investitori ulažu svoj novac u priče koje odražavaju njihove lične stavove.
Oni, takođe, traže emocionalnu vezu sa brendovima i profesionalcima sa kojima se odluče za saradnju. Uz to, imaju želju da se oslobode restriktivnih finansijskih ograničenja. Tri od četiri pripadnika generacije Z kaže da bi radije imali bolji kvalitet života nego dodatni novac u banci.
Izvor:Telegraf Biznis
Foto: Pixabay