Home VestiPolitika i društvo Kako se baviti organskom poljoprivredom čak i ako nemate uslove za to?

Kako se baviti organskom poljoprivredom čak i ako nemate uslove za to?

by bifadmin

Baštica je koncept koji omogućava ljudima koji nisu poljoprivrednici i koji nemaju svoju zemlju da sade organsko povrće za sebe.

Na ideju o njenom formiranju došla je Jelena Jović Milentijević, generalna direktorka Vrbe Organic doo u čijem je vlasništvu koncept Baštice. Ona je pre toga 20 godina radila u korporacijama, od čega više od 10 godina na rukovodećim pozicijama. Uglavnom se bavila „teškim“ temama, a maštala je da svoju energiju investira u “popravljanje” društva u kome živimo, po mogućstvu da je povezano sa prirodom jer je i sama zaljubljenik u istu. Želja joj je takođe bila da omogući da se njena porodica zdravo hrani tokom cele godine.

I kako to život obično namesti da se stvari dešavaju u pravom trenutku, baš kada je korporativnu karijeru stavila na pauzu saznala je za ideju u nastajanju – Bašticu. O njoj su je informisali prijatelji i poželela je da postane deo tog projekta.

Kako funkcioniše Baštica?

Ovaj koncept nastao je u maju 2022. godine u ataru Beške. Tu u proizvodnji organske hrane mogu da učestvuju svi koji to žele. Potrebno je da zakupe svoju parcelu od pola ara i da na njoj počnu da uzgajaju neku od 10 povrtarskih kultura. Budući da dobar deo njih nema znanje o poljoprivredi, tim agronoma im pomaže prilikom sadnje ali i održavanja zasada, ukoliko ne mogu da stignu sami da se njima bave.

Jelena međutim nije bila od onih koji će fizički deo posla prepustiti stručnjacima. „Tokom prve sezone moja porodica jedva je čekala nedelju, dan za Bašticu, da se trkamo ko će pre da seče blitvu, vadi rotkvice, ili samo prčka po parceli. Sadnice su postale biljke i obilato rađale, od maja do oktobra. Jeli smo povrće koje smo sami proizveli. Rođena je velika emocija prema poljoprivredi jer smo mi deca asfalta“, priča ona.

Na kraju sezone, emocija je pretočena u posao, osnovana je Vrba Organic doo, krovna firma za brend Bašticu. Osnovna ideja je da se skrati lanac snabdevanja, i da hrana pravo sa polja uđe u dom njihovih korisnika. Na taj način zadržavaju njemu svežinu i ispravnost.

Ceo tekst možete pročitati na portalu Sve o novcu

Foto: Markus Spiske, Unsplash

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar