Home TekstoviB&F Plus Kako napraviti uspešan specijalizovan medijski portal u Srbiji?

Kako napraviti uspešan specijalizovan medijski portal u Srbiji?

Iskustva platforme PlutonLogistics

by bifadmin

Uprkos tome što pokriva usko-sprecijalizovanu delatnost, medijska platforma PlutonLogistics nedavno je proslavila 10 godina uspešnog poslovanja.

Razvijanje medijskog biznisa u Srbiji je poput iscrpljujuće trke sa preponama. Prepone su veoma visoke, zahtevi postavljeni pred atletičare konstantno rastu, a iz godine u godinu opada vrednost nagrada koje ih čekaju na cilju. Ovo doduše važi uglavnom za medije koji ne izveštavaju senzacionalistički privlačeći klikove po svaku cenu, koji nemaju „leđa“ i koji ne pobeđuju redovno na konkursima za donacije i sufinansiranje. Dakle, za nezavisne medije.

Takvih u Srbiji još uvek ima, posebno u grupi malih i specijalizovanih medija koji nisu preterano interesantni političarima i široj javnosti, jer se bave usko-stručnim temama. Oni su prinuđeni da posluju održivo jer drugačije ne bi ni postojali.

Jedan od njih je portal PlutonLogistics, koji se već deset godina bavi temama iz oblasti logistike. Ovo nije samo medijski portal, već onlajn platfroma koja ima više od 16 kanala komunikacije. U njih spadaju ne samo redovne vesti i tekstovi, već i specijalni newsletter za studente i početnike u logistici koji sadrži informacije relevantne za tu ciljnu grupu. Za one koji su stalno za volanom i kojima je posao izuzetno dinamičan PlutonLogistics ima i Viber zajednicu gde plasira informacije u realnom vremenu. Takođe je kreirao i specifične rubrike poput Pitanja i odgovori, kao i sekciju Karijera sa oglasima za posao. Sve ovo omogućilo mu je rast publike, a posledično i prihoda.

Mali specijalizovani mediji i njihova publika

„U inostranstvu su strukovni, nišni mediji veoma zastupljeni. U oblasti transporta i logistike na evropskom nivou posluju medijski giganti, koji imaju i štampana i online izdanja, organizuju konferencije i dodeljuju nagrade“, kaže za B&F Marija Kambić, urednica i vlasnica ovog portala, i dodaje: „Pre desetak godina se otvaranjem našeg tržišta za strane kompanije i na njemu javila potreba za specijalizovanim portalom koji bi po ugledu na evropsku praksu svakodnevno informisao industriju o najvažnijim pitanjima u oblasti transporta, skladištenja, lanaca snabdevanja, trgovine“.

U to vreme nastao je PlutonLogistics. Ali, ovo je tek uvod u našu priču. U to vreme naša sagovornica bavila se tradicionalnim novinarstvom. Međutim, želevši da napravi balans između privatnog i profesionalnog života, krajem decembra 2019. godine napustila je stari posao i zajedno sa bišom koleginicom osnovala firmu Pluton Media za kreiranje pisanog sadržaja koji obrađuje privredne teme. U jeku jedne od najgorih kriza u ovom veku, 2020. godine, preuzele su već postojeći sajt Pluton Logistics i udahnule mu novi život.

Portal je dobio nove sadržaje, povećao broj objava i proširio publiku. Budući da je Kambić imala iskustva u ekonomskom novinarstvu, potrudila se da stavi sektor transporta i logistike u kontekst celokupne privrede. „Ponudili smo sadržaj koji je koristan i zanimljiv svima koji imaju robu – a takvih je mnogo – što je rezultiralo skokom u čitanosti, uticaju i relevantnosti“, tvrdi ona.

Tako je PlutonLogistics došao do čitalačke publike koja broji 150.000 do 170.000 na mesečnom nivou. Danas ga prate ne samo profesionalci u ovoj industriji, već i naučna zajednica, studenti, državna uprava, ali i strana čitalačka publika, na engleskom jeziku.

Kako napraviti uspešan onlajn medij?

Ovo pitanje vraća nas na priču sa početka teksta. Da bi neki medij bio nezavistan i održivo poslovao, potrebne su mu reklame ili bar rad na plaćenim projektima. A oglašivače privlače oni koji imaju brojne čitaoce ili oni koji targetiraju željenu publiku.

„Naša sreća je što su kompanije prepoznale mogućnost da putem naše platforme predstave svoj brend i usluge i pojednostave komunikaciju sa svojom ciljnom grupom. Njihove poruke preko PlutonLogistics-a efikasno stižu do onih kojima su namenjene. Na početku su nam samo oni koji su verovali u snagu onlajn medija dali šansu i prihvatili partnerstvo, ali vremenom se taj broj partnera uvećavao. Sada gotovo da nema kompanije iz ove oblasti sa kojom nemamo neki vid saradnje“, kaže naša sagovornica.

Da bi uspeo da ponudi atraktivne ali i stručne sadržaje, ovaj sajt je morao da angažuje raznovrsne stručnjake. Na njemu ne rade samo novinari, već i profesionalci u oblasti transporta i logistike, kao i specijalisti za digitalne medije, internet oglašavanje, SEO optimizaciju, odnose sa javnošću i marketing.

Osim oglasnog prostora, on svojim klijentima pruža i usluge pisanja autorskih, PR tekstova, vesti i drugih sadržaja, prevođenja i prilagođavanja materijala za srpsko tržište. Njegov poslovni model zaokružen je i uvođenjem usluge konsaltinga u oblasti kreiranja marketinške strategije, e-mail marketinga, online oglašavanja, kao i SEO optimizacije.

Čitaoci učestvuju u radu redakcije

Međutim, svega toga ne bi bilo da PlutonLogistics prethodno nije stekao imidž profesionalnog i stručnog sajta koji čitaocima nudi potrebne informacije i proverene i pravovremene vesti. Marija Kambić ističe da su za to zaslužni tradicionalni novinarski rad i prepoznavanje tema koje su važne za publiku. Ali, u njihovom receptu za uspeh postoji još jedan tajni sastojak.

„Ono što nas razlikuje od tradicionalnih medija je izuzetna bliskost sa našim čitaocima. Ponekad mi se čini da smo svi zajedno deo velike redakcije. Verovali ili ne, vesti sa terena nam stižu na dnevnom nivou. Na primer, vozači kamiona se uvek potrude da nam potvrde neku informaciju ako su na licu mesta ili pak da je demantuju. Kucali smo na mnoga vrata da saznamo sve važne informacije koje su potrebne za svakodnevni rad naših čitalaca, uspostavili smo saradnju sa državnim institucijama i strukovnim udruženjima ne samo u zemlji nego i daleko izvan njenih granica. To nam je omogućilo da predstavimo svaki važan svetski trend, zanimljivu inovaciju, dobru praksu, uspešnu ideju. Sve to na vreme, tačno, precizno i – konstantno“, kaže Kambić i dodaje da je zahvaljujući ovoj simbiozi PlutonLogistics uspeo da postane ono na šta je ona izuzetno ponosna – medij evropskog glasa. A logistika je, na njeno veliko zadovoljstvo, postala privredna grana sa najsnažnijom medijskom podrškom u Srbiji.

 

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar