Predstavnički dom američkog Kongresa usvojio je zakon na osnovu kojeg bi moglo doći do potpune zabrane u TikToka u SAD.
Ukoliko se to desi, kompanija Bajtdens koja stoji iza TikToka imala bi šest meseci da proda svoj kontrolni udeo ili bi aplikacija bila blokirana u celoj zemlji. Međutim, još uvek postoji mala šansa da do toga ne dođe jer pomenuti zakon treba da izglasa i Senat. Tek ako ga Senat odobri pa potpiše predsednik, on će stupiti na snagu.
Šta je problem sa TikTokom?
Američke vlasti već duže vreme tvrde da Kina preko svojih tehnoloških kompanija pokušava da ostvari uticaj ne samo na američko tržište već i na građane. Dodaju da neke kineske kompanije skupljaju i podatke o Amerikancima.
Prethodno su zabranile američkim kompanijama saradnju sa kineskim firmama Huavej i ZTE. Iz tog razloga njihovi telefoni više nemaju Gugl prodavnicu.
Međutim, ovde je situacija nešto drugačija, govori se o zabrani cele aplikacije. Majk Galager, republikanac koji je radio na pomenutom zakonu, kaže da je on napisan zato što je veoma rizično da dominantna medijska platforma u SAD bude u vlasništvu kompanije iza koje stoji Kineska komunistička partija. Američki mediji objašnjavaju da se iza ove hladnoratovske propagande krije strah od toga da TikTok deli podatke o Amerikancima sa svojim vlastima.
Da podsetimo, ova aplikacija u SAD ima 150 miliona korisnika. Njeno rukovodstvo upotno tvrdi da vodi računa o korisničkim podacima i da u njih nema uvid nikakva “treća strana”, no čini se da joj američki zakonodavci ne veruju.
Reakcije iz TikToka
Povodom svih ovih dešavanja oglasnio se i Šou Zi Ču, izvršni direktor TikToka, rekavši da bi zabrana ove aplikacije dala više moći nekolicini drugih kompanija koje drže društvene medije. Dodao je da bi ona negativno uticala na mala preduzeća i dovela u opasnost više od 300.000 američkih radnih mesta.
„Naša platforma je važna vlasnicima malih preduzeća koji se oslanjaju na TikTok da bi sastavili kraj s krajem i nastavnicima koji inspirišu milione učenika da uče i svima koji otkrivaju i pronalaze radost na TikToku“, smatra on.
Ču je zato najavio nastavak legalne bitke za opstanak TikToka na američkom tržištu.
Foto: konkarampelas, Pixabay