Ukupan izvoz kozmetičkih proizvoda iz Srbije u 2023. godini iznosio je 80,3 miliona evra što je skoro 40 odsto više nego 2022. U poslednjih pet godina ukupna vrednost izvoza ovih proizvoda iznosi 278 miliona evra.
Osim u zemlje regiona, kozmetički proizvodi iz Srbije se izvoze u skoro sve zemlje sveta, kaže za Euronews Srbija Bojan Stanić iz Privredne komore Srbije.
Tako se kozmetika iz Srbije može kupiti i u zemljama EU, Rusiji, Švajcarskoj, Ukrajini, Turskoj, ali i u Kanadi, Hong Kongu, Singapuru, Saudijskoj Arabiji, Kazahstanu, Iraku, SAD, Ujedinjenim Arapskim Emiratatima i Japanu.
Stanić kaže da su najznačajniji izvozni kozmetički proizvodi oni za ulepšavanje, šminkanje i negovanje kože i kose, kao i toaletni sapuni.
Propisi usaglašeni sa EU regulativom
Nacionalna regulativa u oblasti kozmetičkih proizvoda je od aprila 2023. godine u potpunosti usaglašena sa EU regulativom.
„To znači da kozmetički proizvodi proizvedeni u Srbiji u pogledu efikasnosti i bezbednosti ispunavaju iste uslove kao za stavljanje na tržište Evrope“, rekao je Stanbić.
On, međutim, navodi da osim ovih suštinskih preduslova, moraju da se ispune još neki „administrativni“ uslovi pre stavljanja kozmetičkog proizvoda na EU tržište.
„Naime, pošto Srbija nije članica EU, za kozmetički proizvod poreklom iz Srbije mora se angažovati odgovorno lice sa sedištem na teritoriji EU koje će da izvrši njegovu registraciju“, rekao je Stanić.
Da kozmetika iz Srbije i te kako može da nađe svoje mesto na evropskom tržištu smatra Božidar Backović, vlasnik jedne firme iz Beograda koja godišnje proizvede oko 1.500.000 jedinica kozmetičkih proizvoda.
„Ključ je u kvalitetu proizvoda, inovativnosti i prilagođavanju trendovima i potrebama potrošača. Konstantno unapređivanje proizvoda i pažljivo praćenje tržišnih trendova su ključni faktori za uspeh na zahtevnom evropskom tržištu“, rekao Backović za Euronews Srbija.
Backović navodi da koriste domaće sirovine, ambalaže, pakovanja, a da su farmaceti i tehnolozi te kompanije posvećeni stalnom razvoju i usavršavanju tehnologije proizvodnje kao i samih receptura proizvoda.
„Naša linija proizvoda je široka, a najopularniji i najprodavaniji kozmetički proizvodi su dnevna i noćna krema, serum, tonik za lice, sredstvo za čišćenje lica i skidanje sminke, širok spektar sapuna – anticelulit, detox, anti akne, baby sapun, intimo sapun, rukavica za skidanje sminke, zeolite foot powder i foot sprej, kao i mnogi drugi proizvodi“, rekao je Backović.
On je naglasio da kompanija beleži značajan rast prodaje proizvoda svake godine, da širi asortiman svojih proizvoda i da ima velike planove kako na domaćem tako i na inostranom tržištu.
Ključni faktori za proboj na strana tržišta
Ključni faktori za uspeh na stranim tržištima, kako je naglasio Backović, jesu kvalitetni proizvodi, ispunjavanje svih zakonskih zahteva i standarda, kao i izgradnja pouzdanog distributivnog lanca.
„Najduže izvozimo u Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, ali i u drugim zemljama vidimo veliki potencijal za rast i razvoj“, rekao je Backović.
Količine proizvoda koje izvoze, kaže on, variraju u zavisnosti od tržišta i sezonskih trendova.
Backović je naveo da su najznačajniji izvozni kozmetički proizvod te firme dnevna i noćna krema za lice, kao i serum za lice sa jonima srebra.
„Kreme i serum su postigli veliki uspeh na tržištima na kojima smo prisutni zbog svojih hidratantnih i regenerativnih svojstava, kao i zbog dodatne vrednosti koju pruža srebrni jonski kompleks“, dodaje Backović.
On kaže da svi proizvodi, izmedju ostalog, sadrže i jone srebra, koji imaju dobro poznate benefite kao sto su antimikrobna dejstva, koje posebno pogoduju za osetljivu kožu.
Backović kaže da je interesovanje za kozmetičke proizvode te kompanije u Srbiji izuzetno veliko i da su reakcije kupaca pozitivne, kao i da kvalitetom pariraju velikim svetskim kozmetičkim brendovima.
„Osim domaćeg tržišta, primetili smo značajan porast interesovanja na stranim tržištima na koja izvozimo naše proizvode, kao što su Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Austrija, Nemačka, Rusija. Probijanje na inostrana tržišta je izazovno, ali smo uspeli da izgradimo prepoznatljiv brend zahvaljujući visokokvalitetnim proizvodima i aktivnom marketinškom strategijom“, rekao je Backović.
Izvor: Euronews
Foto: Pixabay