Cene dijamanata ove godine su pale za 5,7% ponajviše zahvaljujući smanjenju tražnje na ključnom tržištu – kineskom.
Razlog za pad tražnje u Kini je smanjenje broja brakova ali i rast popularnosti dijamanata napravljenih u laboratoriji, saopštava kompanija za analizu tržišta Daxue Consulting.
Međutim, ovo nije slučaj samo u Kini. I na američkom tržištu, gde se prodaje najveći broj dijamanata, ove godine će polovinu dijamantskog vereničkog prstenja činiti oni sa veštačkim dijamantima. Poređenja radi, veštački dijamanti su u 2018. u ukupno prodatom dijamantskom vereničkom prstenju imali udeo od samo dva odsto.
I na celokupnom svetskom tržištu dijamanata oni su 2017. činili samo dva procenta ukupne prodaje, da bi prošle godine njihov udeo narastao na 18,4%.
Razlog za njihovu popularnost je naravno cena. Veštački dijamanti mogu biti i do 85% jeftiniji od prirodnih budući da nisu retki poput svoje konkurencije. Oni se naime proizvode u laboratorijskim uslovima korišćenjem pritiska i toplote, i moguće ih je proizvesti u znatno većem broju nego što se nalaze u prirodi.
To međutim nije neka velika novost – dijamanti su decenijama pravljeni u laboratorijama ali za potrebe industrije. Tek nedavno se neko dosetio da se na isti način mogu proizvoditi i za nakit.
Izvor: CNBC
Foto: GrownDiamond, Pixabay