Iz godine u godinu raste broj ljudi koji ne žele da čitaju vesti jer su one negativne i depresivne, pokazala je studija koju je nedavno sproveo Rojtersov institut za studije žurnalistike pri Oksfordskom univerzitetu.
Pomenuto istraživanje obuhvatilo je 94.943 ispitanka u 47 zemalja sveta, što je približno dosadašnjim studijama te vrste. Međutim, ovaj put je skoro četiri od desetoro ljudi, odnosno 39 odsto, tvrdilo da ponekad namerno izbegava čitanje vesti, dok je pre osam godina taj procenat iznosio 29. Ispitanici su naveli da ne mogu više da se nose sa teškim i zastrašujućim temama kakvima smo svaki dan zatrpani u medijima.
Od kada postoje ova merenja to je najveći broj ljudi koji eskriviraju medijske sadržaje, kažu iz Rojtersovog instituta, i dodaju da su ovakvoj statistici doprineli rat u Ukrajini i stradanja na Bliskom Istoku.
Osim što su umorni od negativnih vesti, ljudima smeta i to što se osećaju bespomoćno da nešto promene, pa biraju da sve manje znaju o problemima koji muče svet. Veliki je broj i onih koji ne mogu da se snađu u moru medijskih sadržaja koji im se nude svaki dan, kao i onih koje je zamorilo praćenje politike.
Pad broja zainteresovanih za vesti pratilo je i smanjenje broja ljudi koji ih pasionirano prate – u 2017. njih je bilo 63 odsto a ove godine taj procenat je snižen na 46.
S druge strane, poverenje u medije je već nekoliko godina stabilno, imajući u vidu da je i ovaj put 40 procenata ispitinika reklo da veruje medijima.
Izvor: BBC
Foto: Fajrul_Falah, Pixabay