Veštačka inteligencija postaje novi član društva, prema rezultatima novog istraživanja „Uzbuđenje, sujeverje i velika nesigurnost – Kako se globalni potrošači uključuju u digitalni svet“.
Studija je takođe otkrila da veštačka inteligencija preuzima nove uloge u oblastima gde može da bude uspešna i stekne poverenje ljudi. Trećina ispitanika (34%) veruje da veštačka inteligencija može biti bolji lider od ljudi zbog svoje nepristrasnosti. Velika većina (57%) spremna je da koristi veštačku inteligenciju da bi efikasnije vodila svoj svakodnevni život, a 31% bi koristilo veštačku inteligenciju da im pomogne pri odabiru pravog partnera na aplikaciji za upoznavanje.
Na osnovu statistika sa Similarweb, ChatGPT, jedan od najpopularnijih čet-botova na svetu, zabeležio je 153 miliona poseta u prvom mesecu nakon pokretanja u novembru 2022. godine i dostigao vrhunac od 2 milijarde poseta u aprilu 2024. U svetlu brzog napretka veštačke inteligencije, kompanija Kaspersky je sprovela detaljnu studiju kako bi istražila trenutne nivoe poverenja u veštačku inteligenciju. Studija ispituje njene uloge od rukovodećih pozicija u kompanijama do pomaganja u donošenju značajnih životnih odluka.
Prema studiji, ispitanici vide veštačku inteligenciju kao člana svog tima na poslu, ali i kao menadžera – 34% veruje da veštačka inteligencija može biti pošteniji šef od ljudskog bića.
Još jedna oblast u kojoj AI može da igra aktivnu ulogu je obrazovanje. Skoro polovina ispitanika (47%) predviđa da će se deca u bliskoj budućnosti podučavati kroz virtuelno iskustvo i Metaverse.
Polovina svih potrošača (50%) veruje da je veštačka inteligencija već postala nezaobilazan deo njihovih života, a 43% ima pozitivan pogled na njen potencijal da donese mnoge uzbudljive mogućnosti i unapredi budućnost za sve. Većina ispitanika priznaje da AI ima sposobnosti u kreativnim oblastima – 62% veruje da je AI kredibilan proizvođač umetničkih dela.
Veštačka inteligencija se takođe može smatrati pouzdanim saputnikom i pomoćnikom u svakodnevnom životu.
Više od polovine ispitanika (57%) bi želelo da koristi veštačku inteligenciju za efikasnije vođenje svog svakodnevnog života.
Skoro polovina anketiranih (48%) je spremna da koristi AI četbot za razgovore na mreži a 31% bi ga koristilo da im pomogne da pronađu pravog partnera na aplikaciji za upoznavanje. Čak 48% veruje da će se ljudski odnosi promeniti zbog uticaja veštačke inteligencije ako virtuelni likovi počnu da zamenjuju partnere iz stvarnog života.
„Svedoci smo sve većeg usvajanja veštačke inteligencije kao vrednog alata koji pomaže ljudima u različitim oblastima. Pored osnovnih primena, kao što su obrada i analiza podataka, veštačkoj inteligenciji su poverene intrigantnije lične uloge, uključujući romansu, obrazovanje i posao. Kako tehnologije veštačke inteligencije nastavljaju da se razvijaju, njihov potencijal da podstiču inovacije i poboljšavaju ljudska iskustva postaje još sveobuhvatniji. Međutim, ovaj napredak takođe donosi neočekivane rizike i sofisticirane pretnje, počevši od preteranog oslanjanja — prevelikog poverenja u savete veštačke inteligencije — do fišinga generisanog veštačkom inteligencijom, dipfejka i krađe identiteta. Ovo su izazovi sa kojima bi trebalo da se pozabavimo na više nivoa“, kaže Dragan Davidović, generalni direktor kompanije Kaspersky za istočnu Evropu.