Home VestiIT i nauka Pojedini analitičari tvrde da je X za dve godine izgubio 79% svoje vrednosti

Pojedini analitičari tvrde da je X za dve godine izgubio 79% svoje vrednosti

by bifadmin

Društvena mreža X, poznata i dalje kao nekadašnji Tviter, sada vredi 79% manje nego u vreme kada ju je Ilon Mask kupio, procenjuje finansijska kuća Fidelity.

Stručnjaci ove kompanije sračunali su sami vrednost pomenute društvene mreže jer se akcijama X-a više ne trguje na finansijskim tržištima. Prema njihovoj proceni, vrednost akcija ove društvene mreže u avgustu je iznosila 4,2 miliona dolara. To predstavlja pad od 79% u odnosu na 19,66 miliona dolara iz oktobra 2022. kada ju je Ilon Mask kupio za 44 milijarde dolara.

Prema njihovoj matematici, X sada vredi samo 9,4 milijardi dolara, premda dodaju da drugi analitičari imaju različite procene njene vrednosti.

Jedan od tih analitičara je Dan Ives iz kompanije Wedbush Securities koji smatra smatra da je X u vreme svoje prodaje vredeo oko 30 milijardi dolara a da njegova današnja vrednost iznosi 15 milijardi.

Većina upućenih u ovo tržište saglasna je da je bivši Tviter u trenutku prodaje bio precenjen, samo se njihove brojke vezane za vrednost te društvene mreže ne poklapaju.

Jedan od uzroka pada vrednosti

Kako piše Greek Reporter, u poslednje dve godine više oglašivača izrazilo je zabrinutost zbog pojave sve ekstremnijih mišljenja na X-u, sa kojima ne žele da budu dovedeni u vezu.

Nedavno istraživanje platforme za istraživanje tržišta pod imenom Kantar pokazalo je da 26% brendova planira da u narednoj godini smanji oglašavanje na bivšem Tviteru. Većini njih problem je „sigurnost sadržaja“ odnosno briga da li će se njihov oglas pojaviti pored neželjenog sadržaja, koji može biti uvredljiv, politički nekorektan ili plasiran sa ciljem popularisanja škakljivih tema.

Izvor: Greek Reporter

Foto: Igor Omilaev, Unsplash

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar