Home VestiEkonomija Zašto danas autobusi Laste ne voze iz prigradskih naselja

Zašto danas autobusi Laste ne voze iz prigradskih naselja

by bifadmin

Veliki broj vozača autobusa Laste iz beogradskih prigradskih naselja odlučio je danas da obustavi rad pa su građani bili prinuđeni da čekaju autobuse drugih prevoznika.

Vozači, kako saznaje agencija Beta, nisu hteli da voze jer tvrde da su autobusi neispravni, da nemaju zimske gume.

Skupština grada Beograda odlučivaće sutra predlogu jednostranog raskida ugovor sa prevoznicima Strela Obrenovac i Strela Ub, Lasta i Lastra, koji su u septembru prošle godine dobili posao prevoza putnika na prigradskim i lokalnim linijama.

Prekršen ugovor

Taj posao vredan je 69,1 milijardu dinara, odnosno 589 miliona evra, i zaključen je na deset godina, ali je Grad Beograd, kako piše u dokumentaciji u koju je Biznis.rs imao uvid, zaključio da je konzorcijum prevoznika prekršio ugovor – i to na način da je bila ugrožena bezbednost putnika.

Gradskim odbornicima se predlaže da podrže jednostrani raskid ugovora uz obrazloženje da je „realizacijom Ugovora, od početka njegove primene do danas, privatni partner prekršio svoje obaveze iz javnog ugovora, odnosno da realizacija Ugovora nije opravdala potrebe javnog interesa, što se odražava na kvalitet i efikasnost obavljanja komunalne delatnosti javnog prigradskog i lokalnog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda“.

Odgovor na to šta stoji iza tako sumiranog zaključka daju drugi dokumenti koje su gradski odbornici dobili, odnosno izveštaji komisija Sekretarijata za saobraćaj koje su kontrolisale sprovođenje ugovora sa „Privatnim partnerom“, odnosno konzorcijumom koga čine Strela Ub i Obrenovac, kao i Lasta i Lastra.

„Saobraćajno preduzeće (SP) Lasta angažuje vozila za rad na ugovorenim prigradskim i lokalnim linijama koja nemaju saglasnost za rad po javnom ugovoru„, stoji u dokumentu pod nazivom – Upozorenje pred jednostrani raskid ugovora, koji je, prema materijalu podeljenom gradskim odbornicima uoči zasedanja beogradske skupštine, datiran na sredu, 4. decembar.

Vozila koja nemaju saglasnost za rad

U njemu Sekretarijat za javni prevoz citira sopstveni izveštaj od 21. novembra, u kome je navedeno da Lasta, jedna od kompanija članica konzorcijuma u delimičnom vlasništvu Strele Obrenovac, angažuje vozila koja nemaju saglasnost za rad po „javnom ugovoru“.

Radi se upravo o 69,1 milijardu dinara vrednom ugovoru kojim je grad Beograd konzorcijumu prevoznika koje zastupa Miroslav Nikolić u okviru javno-privatnog partnerstva ustupio prevoz na lokalnim i prigradskim linijama u Mladenovcu, Sopotu, Obrenovcu, Grockoj, Barajevu i Lazarevcu, naveo je Biznis.rs.

„Uočeno je da je, od 23 vozila kojima je SP Lasta bez saglasnosti Sekretarijata realizovala prevoz putnika na linijama po ugovoru za ITS2 u oktobru 2024. godine, sedam vozila starije od 10 godina. Neka od navedenih vozila su starija i nego što je to propisano Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika (vozila do 15 godina starosti), stoji u Izveštaju koji je deo Upozorenja pred raskid ugovora.

Osim što su vozila bez saglasnosti Sekretarijata evidentirana kroz realizaciju, pojedina vozila se, kako piše u tom izveštaju, prema podacima zabeleženim u staničnim dnevnicima AS Sopot, bila i u planu da se njima vrši prevoz na poverenim linijama, suprotno javnom ugovoru, iz čega proizlazi da je SP Lasta Beograd svesno kršio ugovorne odredbe“.

Sekretarijat za javni prevoz u toj dokumentaciji navodi i da je na osnovu Izveštaja o vanrednom pregledu vozila od 28. novembra utvrđeno da je van saobraćaja i nefunkcionalno u trenutku vanrednog pregleda bilo 26 vozila.

Izvor: Danas

Foto: Pixabay

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar