Brendovi za milenijalce, nekada simbol modernog dizajna, inovacije i vrednosti, danas gube sjaj. Od povlačenja miliona klima Midea, do bankrota startapova poput SmileDirectCluba i Brandlessa – generacija koja je oblikovala novi potrošački identitet sada svedoči kraju jedne ere.
Pre desetak godina činilo se da su milenijalci promenili svet potrošnje. Startap kompanije su nudile direktan odnos sa kupcima, pastelna pakovanja i obećanja da kupovinom proizvoda ne biramo samo naočare, papuče ili dušek – već i vrednosti. Warby Parker je napravio revoluciju s naočarima koje ste mogli probati kod kuće, Casper je uveo trend “dušeka u kutiji”, a Glossier je od beauty bloga postao globalni hit sa flagship prodavnicom u centru Menhetna.
Ali ta era je sada završena.
Midea – simbol uspona i pada
Klimatizacija nikada nije bila predmet strasti, sve dok Midea nije predstavila model iz 2020. godine. Svojim modernim dizajnom, aplikacijom za upravljanje i preporukama influensera, klima je ubrzo postala kultni predmet među urbanim milenijalcima.
Ipak, početkom godine usledio je šok: povučeno je čak 1,7 miliona jedinica zbog rizika od buđi. Vest je eksplodirala na TikToku, X-u i stigla do svih velikih medija – što je za mnoge označilo simbolični kraj ere “cool” potrošačkih brendova.
Bankroti i razočaranja
Sudbinu Midee deli i niz drugih pionira milenijalskog marketinga:
SmileDirectClub, koji je obećavao jeftinije ispravljanje zuba, završio je u bankrotu.
Brandless, startap koji je prodavao “osnovne proizvode bez brenda”, ugašen je.
Jet.com, nekadašnji konkurent Amazonu, potpuno je nestao sa tržišta.
Čak je i Glossier, svojevremeno oličenje “milenijalskog cool-a”, morao da se povuče iz ekskluzivne niše i prebaci na police Sephore, gde danas funkcioniše kao običan makeup brend.
Zašto su propali?
Stručnjaci upozoravaju da brendovi imaju 10 do 15 godina da prerastu etiketu “generacijski brend”. Oni koji ostanu vezani samo za jednu grupu potrošača – gube tržište.
Problem milenijalskih kompanija je što su mnoge nudile prosečan proizvod upakovan u “priču” o vrednostima i stilu života. Kada je potrošački talas prošao, ostala je samo realnost – cene, kvalitet i održivost biznis modela.
Nova realnost
Milenijalci, koji su nekada tražili brendove što će ih izdvojiti od prethodnih generacija, danas su stariji, sele se u predgrađa i traže pouzdanost i funkcionalnost.
To znači da njihovi omiljeni brendovi ili postaju “obični” veliki proizvođači, ili nestaju. Kroz taj proces prolazi čitava jedna generacija – i potrošača i kompanija.
Era pastelne estetike i hipsterskih showroom prodavnica je završena. Preživeće samo oni brendovi koji nude stvarnu vrednost.
Izvor: Investitor.me
Foto: Pixabay

