Home VestiEkonomijaKoji svetski brendovi su u 2025. najbrže gubili vrednost?

Koji svetski brendovi su u 2025. najbrže gubili vrednost?

by bifadmin

U dosadašnjem delu 2025. godine među brendovima sa najvim padom vrednosti našle su se kafeterije, proizvođači vozila, društvene mreže i logističke kompanije.

Kako piše portal Visual Capitalist, prvi na ovoj neslavnoj listi bio je lanac kafeterija Starbucks, čija je vrednost smanjena za 21,9 milijardi dolara za samo godinu dana. Razlog tome je pad prodaje u postojećim objektima ali i jačanje konkurencije na ključnim tržištima kao što je kinesko. Da podsetimo, na zapadnim tržištima su u to vreme potrošači pozivani na bojkot Starbucksa zbog tvrdnji da on podržava Izrael koje su se munjevitom brzinom proširile društvenim mrežama. Lanac kafeterija je to demantovao ali pozivanje na bojkot je nastavljeno. Ljubitelji kafe su njegove radnje izbegavali i zbog antisindikalne politike Starbucksa u jeku borbe za veća prava radnika u SAD.

Na drugom mestu tabele, odmah iza Starbucksa, nalazi se Tesla, kompanija koju su potrošači ove godine takođe bojkotovali. Kao razlog za to što je Tesla izgubila 15,3 milijardi dolara u vrednosti navodi se rast konkurencije ali i loš imidž u javnosti njenog vlasnika Ilona Maska koji je pogoršan nakon što je radio na smanjenju troškova američke administracije.

Nisu međutim samo američke kompanije gubile vrednost. Na trećem mestu liste je kineska aplikacija WeChat koja je izgubila 8,8 milijardi dolara, a iza nje su japanski konglomerat Mitsui Group (6,9 milijardi) i nemački automobilski gigant Mercedes-Benz (6,4 milijardi).

Slede ih revizorsko-konsultanska kuća EY (5,8 milijardi dolara), kurirska kompanija FedEx (5,6 milijardi), naftni gigant Shell (4,2 milijarde dolara), zdravstvena osiguravajuća kompanija Elevance Health koja je izgubila 4,2 milijarde dolara, te telekomunikacioni brend Spectrum sa gubitkom od 3,1 milijardi.

Vrednost su ubrzano gubile i kompanije koje se bave strimingom, trgovinom i tehnologijom.

Izvor: Visual Capitalist

Foto: olly18, Depositphotos

Pročitajte i ovo...