Zaposleni su zavoleli i „tajna putovanja“ (hush trips) kada rade na daljinu sa egzotične destinacije i ne informišu o tome svoju firmu
Britanski servis Bi-Bi-Si (BBC) objavio je listu novog poslovnog žargona, uglavnom nastalog na društvenim mrežama, koji je obeležio 2023. godinu i definisao nove poslovne trendove.
Tiktokerka Gabrijela Džadž je krajem maja skovala termin „posao lenje devojke“ (lazy girl job) koji označava dobro plaćeno radno mesto sa relativno malim nivoom stresa i zdravu ravnotežu između posla i privatnog života, a ovaj hašteg (oznaka na Tiktkoku) je do decembra prikupio 40 miliona pregleda.
U modu je ušla i fraza „leto štrajkova“ (summer of strikes) zbog čestih protesta zaposlenih u Sjedinjenim Američkim Dražavama i Velikoj Britaniji.
U trendu je i reč „autenično“ (authentic) pošto zaposleni sve više žele da izraze svoju individualnost na poslu, podele iskustva sa kolegama i otvoreno pričaju o mentalnom zdravlju.
Tiktokerka Marisa Džo Mejs je predložila termin „minimalni ponedeljak“ (bare mininum Monday) i preporučila zaposlenima da se tokom prvog dana polako i opušteno vrate svojim radnim zadacima, zaradivši tako više od tri miliona pregleda.
Mnogi radnici ne žele da se vrate u kancelarije nakon pandemije, a ovo raspoloženje je izrodilo oznaku „kafe i prijave“ (coffee badging) kada zaposleni dođu ujutru na radno mesto samo da bi se prijavili, uzeli svoju jutarnju kafu i vratili se da rade od kuće do kraja dana.
Zaposleni su zavoleli i „tajna putovanja“ (hush trips) kada rade na daljinu sa egzotične destinacije i ne informišu o tome svoju firmu.
U odlazećoj godini su se rodili i termini „veliki ostanak“ (big stay) kada radnici ostaju na poslu koji im ne odgovara zbog straha od ekonomske nestabilnosti, kao i „zapošljavanje na osnovu ličnosti“ (personality hire) osoba koji imaju pozitivan i prijateljski stav.
Izvor:Tanjug
Foto:Pixabay