Pre nekoliko nedelja, srpske vlasti su započele ovogodišnji proces prijave za vladine podsticaje za električna vozila. Međutim, dodeljenih 170 miliona dinara je značajno manje od 444 miliona koji su dodeljeni 2023. godine, a hibridna vozila su sada isključena iz podsticaja, navodi kompanija carVertical.
Matas Buzelis iz kompanije carVertical tvrdi da ove promene neće efikasno ubrzati prelazak na električna vozila i objašnjava zašto to neće učiniti stvari mnogo drugačijim u Srbiji.
Čak ni Nemci ne žure da se prebace na električna vozila – Nemačka vlada je potrošila čak 10 mlrd EUR za povećanje prodaje elektrificiranih automobila (BEV i plug-in hibrida), ali su uspeli da imaju samo 2,1 milion takvih vozila, a dugoročni cilj im je da imaju 15 miliona elektrinih vozila do 2030, navodi se u saopštenju ove kompanije koja se bavi proverom istorije automobila pomoću broja šasije.
– Srbija, prateći primer Nemačke u isključivoj podršci prodaji električnih vozila ali i izostavljanjem plug-in hibrida iz podsticaja, rizikuje da doživi isti neuspešan ishod kao Nemačka – tvrdi carVertical.
Dodaje da su generalno, električni automobili skuplji u poređenju sa konvencionalnim hibridima ili običnim automobilima na ICE pogon, ali uprkos činjenici da su pristupačni samo ljudima sa većim primanjima, za električne automobile se dobijaju podsticaji, dok se za manje moćne i relativno ekonomične automobile ne dobijaju.
– Ima smisla da vozila koja emituju manje zagađenja budu pristupačnija, ali uopšteno govoreći, najodrživiji automobil je onaj koji je već proizveden i koji će trajati što je duže moguće. Kada bi svi pouzdano vozili svoje automobile 50 godina, bila bi manja potražnja za novim automobilima, a proizvodnja je odgovorna za veliki deo zagađenja – smatra Buzelis.
Izvor: Ekapija
Foto: Pixabay