U južnokorejskim prodavnicama se pored nudli, kobasica i sličnih prehrambenih proizvoda od ovog aprila prodaju i – zlatne poluge.
Naime, CU, najveći trgovinski lanac u toj zemlji, je u saradnji sa Korejskom korporacijom za kovanje i štampanje hartija od vrednosti svojim kupcima ponudio male zlatne poluge, težine od 0,1 do 1,87 grama. Najteže poluge u radnjama koštaju oko 165,7 dolara, a najlakše 56,5 dolara. One se prodaju uz različite poruke, kao što su rođendanske i druge čestitke.
Iako zlato na rafovima na prvi pogled deluje kao veoma neobičan poslovni poduhvat, pokazalo se da ova roba “ide kao alva”. Prva tura poluga teških jedan gram rasprodata je već za dva dana. Najčešći kupci bili su ljudi u tridesetim godinama koji čine 41 odsto svih kupaca mini zlatnih poluga. Osobe u četrdesetim činile su 35,2 odsto ukupnih kupaca, a sledili su ih nešto stariji građani Južne Koreje.
Uvidevši kakva poslovna šansa leži u zlatnim polugama i ostali trgovinski lanci počeli su da nude male zlatne poluge. Neke od njih prodaju se i na automatima, poput onih u kojima se kupuju flašice vode i čokoladice.
Analitičari kažu da rast tražnje za zlatom nije neobičan u nesigurnim vremenima ali je ovo ipak presedan. No, u situaciji kada korejska valuta von uporno slabi a vrednost zlata raste, ne bi trebalo nikoga da začudi novi ralas rasta interesovanja za zlatom, čak i za onim u supermarketima.
Izvor: CNBC
Foto: mwewering, Pixabay