Vrednost brenda „Epl“ je u 2024. porasla na rekordnih bilion dolara, što je prvi put u istoriji da je bilo koji brend premašio ovu cifru, a na drugom i trećem mestu liste najvrednijih brendova su „Gugl“ sa 753,5 milijardi dolara i „Majkrosoft“ sa 712,9 milijadi dolara.
U izveštaju londonske kompanije za istraživanja Kantar koja je objavila listu 100 najvrednijih svetskih brendova u 2024. se navodi da su četvrto i peto mesto zauzeli „Amazon“ 576,6 milijardi dolara i „Mekdonalds“ 221,9 milijardi dolara.
Prvih pet brendova sveta zauzimaju ista mesta na listi kao 2023. godine.
U prvih deset najvrednijih brendova takođe spadaju proizvođač čipova „Nvidia“ 201,9 milijardi dolara, sistem plaćanja „Viza“ 188,9 milijardi dolara, Fejsbuk 166,8 milijardi dolara, softverska kompanija „Orakl“ 145,5 milijardi dolara i kineski holding „Tensent“ 135,2 milijarde dolara.
Ukupna vrednost 100 najvrednijih brendova uključenih u rangiranje porasla je za 20 odsto međugodišnje na 8,3 biliona dolara, ali ispod rekordnog nivoa iz 2022. kada je njihova ukupna vrednost iznosila 8,7 biliona dolara.
Vrednost brenda „Nvidia“ je tokom godina porasla za čak 178 odsto međugodišnje, navodi se u izveštaju na veb stranici „Kantara“.
Ocena se zasniva na proceni materijalne imovine preduzeća (nekretnine, preduzeća, obrtna sredstva, raspoložive novčane rezerve), njihove nematerijalne imovine (patenti, sertifikati o autorskim pravima, žigovi), finansijskim rezultatima preduzeća za poslednju finansijsku godinu, kao i na osnovu istraživanja u kome je učestovalo oko 4,3 miliona potrošača iz 54 zemlje.
Izvor: Blic
Foto: Pixabay