Home TekstoviB&F Plus Vladimir Krstić, „Vemax Pharma“: Znanje je jedina snaga

Vladimir Krstić, „Vemax Pharma“: Znanje je jedina snaga

by bifadmin

„Kada čvrsto verujete u to da je znanje jedina snaga, onda sve što ste uložili u to znanje predstavlja pouzdanu osnovu za uspeh u poslovanju. Stručnost bez improvizacije – to je naš način razmišljanja“, ističe Vladimir Krstić, suvlasnik i direktor preduzeća „Vemax Pharma“, jedne od najbrže rastućih kompanija u farmaceutskoj industriji na Zapadnom Balkanu.

Vladimir Krstić je posle dugogodišnjeg radnog iskustva u dve farmaceutske kompanije osnovao sopstveno preduzeće „Vemax Pharma“ sa partnerima Enesom Metovićem i Markom Jankovskim.

„Mnogo je kolega iz naše branše koji rade za manje ili veće kompanije u farmaceutskoj industriji, a malo je onih koji se odvaže da zakorače u preduzetničke vode. Da li će neko doneti takvu odluku svakako zavisi i od karaktera, talenta i ličnih prioriteta. Moj najveći motiv je bila želja da sa ljudima koji imaju sličnu poslovnu viziju, preuzmem kompletnu odgovornost za realizaciju onoga što smo zamislili. Hteli smo da kontrolišemo ceo proces – od izbora proizvoda i dobavljača, do načina na koji ćemo plasirati proizvod na tržištu“, objašnjava ovaj preduzetnik kako je došlo do toga da 2018. pokrene sopstveno preduzeće.

„Vemax Pharma“ se bavi registracijom, uvozom i distribucijom dijetetskih suplemenata, medicinskih sredstava i lekova. Danas u svojoj ponudi imaju preko 50 proizvoda, od kojih dvadesetak plasiraju na tržište kao sopstvenu robnu marku. Dijetetski suplementi predstavljaju najznačajniji deo njihove ponude, sa preko 50% učešća u prometu, posebno u segmentu koji obezbeđuje podršku u terapiji neuroloških i reumatoloških oboljenja.

Krstić naglašava da jako pažljivo biraju dobavljače, jer im je stalo da proizvodi koje nude krajnjim korisnicima budu zasnovani na kvalitetnom odabiru aktivnih sastojaka, jasnom načinu delovanja i da njihov učinak potvrđuju najnovija klinička istraživanja. „Naš princip je da pre lansiranja novog proizvoda, možemo u potpunosti da stanemo iza njegovog kvaliteta i da nam to bude ključna prednost. Jer možete da imate veliku mrežu klijenata i kupaca, ali ako kvalitet nije na odgovarajućem nivou, to je priča na kratke staze. Ovo je mnogo teži put, ali je dugoročan“.

Ulaganja u stručni marketing

Naš sagovornik napominje da je profitabilnom poslovanju doprinela još jedna važna strateška odluka. „Nismo se koncentrisali na generičke lekove, niti na rad sa medicinskom opremom koja je tenderskog tipa, već na onaj deo tržišta gde možemo slobodno da formiramo cene proizvoda koje opravdavamo visokim kvalitetom, i da proizvode profesionalno predstavimo stručnoj javnosti“, ističe Krstić.

On dodaje da upravo zato daleko više ulažu u stručni marketing, nego u komercijalne reklamne kampanje. „Stalna edukacija i komunikacija među stručnjacima različitih specijalnosti u medicini i farmaciji, neophodna je za usvajanje novih saznanja i mogućnosti koje donose moderni trendovi u farmaceutskoj industriji. Mi ulažemo u edukaciju lekara iz svih specijalističkih oblasti kroz njihovo učešće na stručnim skupovima u zemlji i inostranstvu, što je najbolji put za sticanje novih znanja i njihovu kasniju primenu u svakodnevnoj praksi. Pored toga, investiramo u ispitivanje kliničke efikasnosti i bezbednosti naših proizvoda, kako bi te rezultate i zaključke koristili u daljem razvoju i unapredili formulacije pojedinačnih proizvoda“, naglašava Krstić.

Direktor kompanije „Vemax Pharma“ napominje da su veoma angažovani i u povezivanju regulatornih organa u zemljama Zapadnog Balkana. Cilj takvih inicijativa je da se usklade zakoni i procedure, kako bi farmaceutski proizvodi, a pre svega dijetetski suplementi, pod istim uslovima mogli da se nađu na tržištima ovog regiona i da budu ravnomernije dostupni korisnicima nego što su danas.

Recept za brzi rast

Ova farmaceutska kompanija, sa sedištem u Beogradu, ima svoja predstavništva u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji, dok u Albaniji i na teritoriji Kosova i Metohije, plasira proizvode u saradnji sa lokalnim partnerima. Tokom proteklih pet godina, višestruko je uvećala svoje poslovanje.

Počela je sa sedam zaposlenih i godišnjim prometom od 800.000 evra, da bi prošlu godinu završila sa ukupnim prometom od 15 miliona evra. Ove godine planiraju da svoj tim, koji trenutno broji nešto više od 70 zaposlenih, dodatno uvećaju, uz porast prometa za više od 30%, od čega će četvrtinu rasta činiti novi proizvodi.

Koliko ovako brz rast može biti rizičan? „Rizik, naravno, uvek postoji, ali mi smo ga smanjili tako što smo odlučili da formiramo i stalno unapređujemo tim koji čine profesionalci sa iskustvom – lekari, farmaceuti i stomatolozi, ali i ekonomisti i psiholozi. To je jedan od najskupljih segmenata našeg poslovanja, jer skoro svi zaposleni kod nas su visokoobrazovani. Međutim, kada čvrsto verujete u to da je znanje jedina snaga i velika prednost, onda ulaganje u znanje i stručni pristup predstavlja pouzdanu osnovu za uspeh u poslovanju“, podvlači Krstić. On dodaje da je još jedan od preduslova za uspeh dobra atmosfera u kolektivu i politika firme da se podstiču lični i profesionalni razvoj svakog zaposlenog.

Veći oslonac na domaću proizvodnju

Ono što direktor preduzeća „Vemax Pharma“ prepoznaje kao moguće prepreke za dalji razvoj i sa svojim partnerima nastoji da ih prevaziđe, jesu problemi koji nastaju zbog toga što je sve teže kontrolisati rokove isporuke za one proizvode koji se prave u inostranstvu.

„Za naš posao je od presudne važnosti da imamo uvek dovoljno proizvoda. Mi imamo višemesečne zalihe u Srbiji za sve teritorije na kojima poslujemo. To su veliki lageri u koje ulažemo značajna finansijska sredstva. Aktuelna geopolitička situacija je proizvela nestašicu sirovina za proizvodnju gotovih proizvoda u farmaceutskoj industriji, uz brojne druge probleme koji nam usporavaju i otežavaju snabdevanje i pored dobrog planiranja“, objašnjava Krstić.

Iz tog razloga njegovo preduzeće nastoji da poveća udeo domaće proizvodnje u svojoj ponudi. „Planiramo da u saradnji sa jednim domaćim proizvođačem tokom 2025. godine lansiramo dvadeset novih proizvoda. Uz to, tražimo rešenje da jedan deo proizvoda koji se trenutno proizvodi u inostranstvu počnemo da proizvodimo u Srbiji, kako bismo obezbedili stabilnost u snabdevanju“, najavljuje Krstić.

„Ključ za potpunu kontrolu celog procesa mogla bi da bude proizvodnja u sopstvenoj fabrici. To je jedan od dugoročnih ciljeva, za čiju realizaciju su potrebni vreme, ozbiljna ulaganja i dodatna ekspertiza. Zato ćemo, za sada, taj segment prepustiti onima kojima je to primarni posao, a mi ćemo nastaviti da se bavimo onim u čemu smo postali prepoznatljivi i uspešni, stručnim marketingom i distribucijom. Stručnost bez improvizacije – to je naš način razmišljanja“, ističe Vladimir Krstić.

Mladalački san – sportska medicina

Iako je završio Medicinski fakultet u Novom Sadu sa željom da postane specijalista sportske medicine, Vladimir Krstić kaže da se nikada nije pokajao što se opredelio za farmaceutsku industriju kao primarnu delatnost. „Moj posao je jako dinamičan, u njemu sam pronašao sebe i uspeo sam profesionalno da se ostvarim, ali nisam odustao od svog mladalačkog sna. Uz posao u farmaceutskoj industriji, specijalizirao sam sportsku medicinu i doktorirao u oblasti sportske traumatologije na mom matičnom fakultetu. Pre četiri godine otvorio sam Polikliniku ’SportMedica’ u Novom Sadu, koja se bavi sportskom medicinom, fizikalnom medicinom i rehabilitacijom, odnosno internom medicinom u sportu“.

Zorica Žarković

Biznis & finansije 231, mart 2025. 

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar