Mobilna plaćanja zauzimaju više od 27% svih razgovora na društvenim mrežama u vezi sa plaćanjima, pri čemu se broj njihovih pominjanja povećao za 20% u odnosu na prethodnu godinu. Pominjanja mobilnih novčanika su se više nego udvostručila od 2018. godine.
Ljudi traže nove tehnologije koje bi imale uticaj na njihove živote. Samo u proteklih godinu dana, pominjanja takvih tehnologija na društvenim mrežama povećala su se za 30 posto u poređenju sa prethodnom studijom. Danas je skoro 20% svih razgovora o mobilnim plaćanjima fokusirano na beskontaktna plaćanja i mobilne novčanike. Osim ovih primarnih tehnologija, potrošači su zainteresovani za to kako će veštačka inteligencija, QR plaćanja i prenosivi uređaji uticati na njihove živote.
Sve u svemu, ljudi imaju pozitivan stav prema novim tehnologijama. Praktično svi razgovori (95%) o mobilnim novčanicima bili su pozitivni u tonu, a 30% njih je isticalo brzinu, efikasnost i jednostavnost korišćenih proizvoda.
Usvajanje mobilnih plaćanja vidljivo je na tržištima širom Azije i Afrike. Indija je tržište koje sa 30 posto svih pominjanja dominira u onlajn razgovorima na temu korišćenja i potencijala mobilnih novčanika, posebno u domenu javnog prevoza i korišćenja QR plaćanja, gde se posebno pominju Masterpass i PaytmKR u Indiji. SAD su na drugom mestu u pogledu razgovora potrošača o mobilnim novčanicima (10 posto).
Spokojni i spremni za akciju
Kada je reč o analiziranim razgovorima, jasno je da se potrošači i dalje fokusiraju na sigurnost svog novca i zaštitu svojih podataka kao osnovni zahtev. U svojim objavama, ljudi ističu da prepoznaju vrednost novih tehnologija u osiguravanju bezbednosti mobilnih plaćanja.
Kada se posmatraju nove tehnologije:
• Tema o biometrijskim plaćanjima je dosegla potencijalnih 111 miliona ljudi, prvenstveno zbog interesovanja za glasovna plaćanja i skenere za otiske prstiju;
• Tokenizacija i njena ključna uloga u podržavanju i zaštiti plaćanja svih vrsta bila je uključena u razgovore koji su dopreli do potencijalne publike od 11 miliona potrošača.
Iako su najnovije vesti o zloupotrebi podataka generisale jednu petinu razgovora vezanih za podatke, još 13 posto tih razgovora ukazalo je na potencijal digitalnih sigurnosnih tehnologija, uključujući i blockchain, tokenizaciju i biometriju.
Mastercard studija se sprovodi već šest godina i razvijena je u partnerstvu sa PRIME Research agencijom, a novo izdanje je analiziralo više od 3,3 miliona razgovora tokom prošle godine na nekoliko društvenih mreža uključujući Tviter, Fejsbuk, Instagram i Veibo.