Atlantic Grupa je u 2018. godini ostvarila prihod od prodaje od 701 miliona evra, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja organski rast od 4,2 odsto, dok je nominalni rast od 0,3 odsto rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s tim povezanih prihoda od uslužne proizvodnje. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) korigovana za jednokratne stavke iznosi 75,4 miliona evra i veća je od prošlogodišnje za 9,3 odsto. Jednokratne stavke imale su negativan uticaj od 2,6 miliona evra, dok je u godini ranije iskazana jednokratna dobit od 8,6 miliona evra. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32,5 miliona evra.
„Atlantic Grupa je 2018. godinu završila izuzetno uspešno, jednako s aspekta ostvarenih poslovnih rezultata i po osvojenim priznanjima. Prošle godine smo kao prvi izdavalac pristupili u Vodeće tržište Zagrebačke berze, dobili smo prvu nagradu za najbolje odnose s investitorima, ali i za najveći godišnji rast cene akcija od čak 34,5 odsto, što se odražava na najviši nivo tržišne kapitalizacije otkad se Atlanticovom akcijama trguje na ZSE. U 2018. su ostvareni istorijski najviši prihodi od prodaje na svim regionalnim tržištima, snažan novčani tok iz poslovnih aktivnosti omogućio nam je nastavak razduživanja, a značajan rast profitabilnosti pruža snažno uporište za budući rast. U 2019. godinu ulazimo s čvrstom finansijskom pozicijom, najnižim odnosom neto duga i EBITDA profitabilnosti još od akvizicije Droge Kolinske uz odnos od 1,5 puta, i snažnim tržišnim udelima naših glavnih brendova. Nastavljamo s fokusom na ključne sopstvene brendove i jačanje distributivnog portfolija, kao i na razvoj različitih digitalnih rešenja u poslovanju“, istakao je predsednik Uprave Emil Tedeski.
Među brojnim inicijativama iz razvoja sopstvenog asortimana posebno se ističe Argeta, koja se, nakon uspešnog pokretanja ugovorne proizvodnje u SAD godinu ranije, prošle godine etablirala kao mesni namaz broj jedan u Evropi, uz ostvareni dvocifreni rast prodaje. Osvežena receptura i redizajnirana Cockta je ostvarila zavidne prodajne rezultate, s ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 odsto. Uz konsolidaciju distributivnog poslovanja unutar jedinstvenog područja upravljanja, portfolio je proširen ugovorima s novim principalima – kompanijom Mars na hrvatskom i Red Bull na tržištu Srbije, a prošlogodišnji pregovori su rezultirali i uspešnim početkom saradnje s nemačkom kompanijom Hipp u Makedoniji početkom 2019. U nastavku strategije dezinvestiranja „ne-strateških“ poslovnih operacija u julu je s renomiranom kompanijom Magdis iz Zagreba potpisan ugovor o kupoprodaji društva Neva, vodećeg hrvatskog proizvođača kozmetike, koje okuplja poznate brendove Melem, Plidenta i Rosal.
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,4 odsto, Pića s rastom od 7,5 i Kafa s rastom od 3,5 odsto. Kafa se takođe s 21,4 odsto učešća i 150 miliona evra prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima. Najznačajniji rast u distributivnom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 12,4 odsto, Srbije s rastom od 5,3 odsto i Slovenija koja je rasla 4,1 odsto.
U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 66,9 odsto, brendovi principala u distribuciji 25,2 odsto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje sa 7,9 odsto.