Sa ciljem da devojčicama pruži priliku da budu inspirisane i bolje razumeju kako svet veštačke inteligencije (AI) menja naš svet, savremena verzija „Alise u zemlji čuda“ bi bila smeštena u prvom redu Microsoftovog jedinstvenog AI kampa.
Po prvi put u ovom delu sveta, sa temom „Alisa zamišlja budućnost – kako veštačka inteligencija utiče na način na koji posmatramo svet“ Microsoft je organizovao četvorodnevni seminar koji je bio održan u Grčkoj od 27. do 30. avgusta 2018. Osnovni cilj kampa je da bio inspiriše više od 160 učenica od 15 do 17 godina da se posvete svom interesovanju za nauku i tehnologiju, rušeći mitove koji okružuju karijere u prirodno-matematičkim naukama i motivišući ih da preuzmu kontrolu nad svojim budućim karijerama i ostvare svoje snove.
Među svojim vršnjakinjama iz Evrope našlo se i pet devojčica iz Srbije, koje su tokom četiri dana bile u prilici da čuju inspirativne priče žena koje su izgradile karijeru u ovim oblastima, da nauče kako se programira i sklapa robot, i najvažnije, da uvide da ne postoje prepreke da grade svoju budućnost u čemu god žele i da ispune svoje snove.
„Microsoft čvrsto veruje da su inovacije i napredak mogući samo ukoliko je svakom pojedincu omogućeno da postigne više za sebe i zajednicu u kojoj živi. Aktivna podrška devojčicama i mladim ženama da se uključe u svet nauke ključan je korak upravo u kreiranju održive budućnosti i napretka koje savremena tehnološka rešenja pružaju svima. To je deo naše misije, kako globalno, tako i u Srbiji i drago nam je da, kroz brojne programe i inicijative koje sprovodimo zajedno sa profesorima, učenicima i obrazovnim institucijama, uspevamo u toj misiji“, rekla je Jelena Ružičić koja je u Microsoftu u Srbiji zadužena za programe edukacije.
Prema nedavnim istraživanjima koje je sproveo Microsoft, uprkos činjenici da se tehnologija razvija i stvara izuzetne mogućnosti za profesionalni razvoj, samo 42% devojčica je reklo da bi u svojoj budućnosti razmotrile karijeru vezanu za prirodno-matematičke nauke. Brojna su objašnjenja za ovu nenaklonjenost, uključujući i percepciju 60% ispitanika da se muškarci i žene nejednako tretiraju u profesijama vezanim za ove oblasti.
Još jedan ključni faktor u tome da li će devojčice pokazati interesovanje za predmete, kako sada tako i u kasnijom životu, jeste prisustvo uzora. Istraživanje Microsofta objavljeno 2018. godine pokazalo je da se broj devojčica zainteresovanih skoro udvostručuje kada imaju uzor (26% devojčica bez uzora prijavljuje interesovanje, u poređenju sa 41% onih koje imaju uzor). Ovaj uticaj nije vezan samo za školu, budući da isto istraživanje otkriva da 51% devojčica koje imaju uzor koji mogu da zamisle buduću karijeru u naučnim, informatičkim ili inženjerskim oblastima.
Inspiracija za ovaj događaj jeste da se devojčicama omogući razumevanje inovativnih tehnologija poput veštačke inteligencije, te osigura da steknu veštine koje su im potrebne da izgrade svoju budućnost.
Ovo je tek prvi korak koji Microsoft preduzima u okviru šire, dugoročne, inicijative u regionu Centralne i Istočne Evrope na temu uticaja veštačke inteligencije na sadašnjost i pripreme sledeće generacije za bolju digitalnu budućnost. Microsoft investira u to da osigura da mladi stvaraoci – od osnovaca do postdiplomaca – imaju pristup najnovijim tehnologijama i razvijaju viziju za bolje sutra. U tom pogledu, Microsoft želi da bude partner ministarstava obrazovanja širom Centralne i Istočne Evrope i tako osigura da su učenici osnaženi da grade veštine koje odgovaraju njihovoj budućnosti.