Nedavno smo pisali da brz razvoj tehnologija ugrožava brojne profesije, i da će se u velikoj meri odraziti na zaposlenost, odnosno nezaposlenost, turističkih agenata. Ova tvrdnja proističe iz činjenice da sve veći broj ljudi preko interneta istražuje lokacije za odmor i direktno uplaćuje putovanja, bez posrednika.
Sherpa, nova aplikacija za promociju turističkih destinacija donekle povrđuje tu teoriju. Ona naime skuplja najbolje slike sa Instagrama i pretvara ih u vizuelne vodiče, koji su kombinobani sa informacijama sa drugih sajtova, poput Wikipedije i Forusquarea.
Ovu aplikaciju za iOS osmislio je Pol Aron kako bi korisnicima pružio autentične podatke o određenim destinacijama, slike koje su napravili obični ljudi koji putuju a ne profesionalni fotografi i dizajneri. On trenutno sarađuje sa preko 2.000 autora fotografija iz 90 zemalja. Neki od njih su poznati internet zajednici i imaju mnogo pratilaca na društvenim mrežama a neki su manje “uticajni”.
Sherpa preuzima njihove sadržaje i ubacuje ih u digitalne vodiče kategorizujući ih po određenim kriterijumima, bilo da su u pitanju putovanja za bekpekere, za ljubitelje adrenalina ili za putnike na luksuzne lokacije. Za sada ima 15.000 ovakvih vodiča.
Koristi se veoma jednostavno – ukucava se ime destinacije za koju ste zainteresovani i onda se izlistaju sve informacije o njoj, a može se i skrolovati po sadržaju.
U planu je razvijanje opcije da se klikom na svaku fotografiju može bukirati određeni hotel ili ugostiteljski objekat, ili da se eventualno omogući dobijanje više informacija o istima. Takođe, sajt će analizirati ocene ovih objekata i rangirati ih po kvalitetu. Trojica vlasnika ove aplikacije očekuju da će monetizovati svoju ideju kroz linkovanje sa hotelima i ponuđačima drugih usluga.