Home TekstoviB&F Plus Korejska agencija KOTRA ponovo u Beogradu: Most ka zahtevnom azijskom tržištu

Korejska agencija KOTRA ponovo u Beogradu: Most ka zahtevnom azijskom tržištu

by bifadmin

Deset godina po preseljenju u Zagreb, Korejska agencija za promociju trgovine i investicija (KOTRA) ponovo je otvorila predstavništvo u Srbiji. Spremni su da podrže sve veći broj korejskih kompanija zainteresovanih za poslovanje u istočnoj Evropi ali i da pomognu ovdašnjim firmama da uđu na jedno od najzahtevnijih tržišta na svetu.

Trgovinska razmena između Republike Koreje i naše zemlje toliko je niska da o njoj ne vodi evidenciju čak ni poslovnično detaljna služba za bilateralnu saradnju Privredne komore Srbije. Takva situacija mogla bi uskoro značajno da se promeni, a prvi vesnik mogućeg preokreta je povratak agencije KOTRA u Beograd. Za naš časopis kažu da predstavništvo u Srbiji otvaraju sa željom da podrže sve veći broj korejskih kompanija koje imaju potrebu i interes da uđu na brzorastuće i atraktivno istočnoevropsko tržište.

KOTRA inače ima 124 poslovnih centara u 84 zemlje i predstavlja globalnu poslovnu platformu čiji je cilj da doprinese ekonomskom rastu Južne Koreje ali i zemalja u razvoju, poput Srbije. „Otvaranje KOTRA predstavništva u Srbiji je jasan znak poslovnim ljudima i kompanijama iz Koreje da je Srbija rastuće i plodno tle za investicije. To će biti podstrek poslovnim ljudima iz obe zemlje da unaprede saradnju. Oni će na raspolaganju imati više informacija o mogućnostima poslovanja u Srbiji, Istočnoj Evropi, kao i u Koreji”, kažu iz agencije.

Fokus na tri sektora

Srbija je do sada privukla samo jednog investitora iz zemlje koja može da se podiči godišnjom spoljnotrgovniskom razmenom vrednom 250 milijardi dolara. Radi se o Jura Korporaciji, proizvođaču kablova za auto industriju, koja je do sada otvorila dve fabrike u Nišu i po jednu u Rači i Leskovcu. U KOTRA veruju da u Srbiji nema više korejskih kompanija samo zato što njihovi poslovni ljudi nemaju dovoljno informacija o uslovima poslovanja u našoj zemlji. Zato je zadatak novog predstavništva da pošalje pravu „sliku stanja“ korejskim privrednicima. „Srpsko tržište je u povoju ali ima veliki potencijal za razvoj i verujemo da naše kompanije ovde mogu da pronađu mnogo poslovnih prilika“, kažu u KOTRA.

Ocenjuju i da Srbija nudi dobre mogućnosti za razvoj poslovanja i saradnje u različitim sferama koje su od interesa za korejske privrednike, pa će se KOTRA za početak fokusirati na poslovne prilike u sektorima elektronske uprave, medicinske opreme i energetike. Pružiće, kažu, i sveobuhvatnu podršku za investicije, bilo da dolaze iz Koreje u Srbiju ili da putuju u suprotnom pravcu.
Dve države potrudile su se da privrednicima olakšaju saradnju i tako što su krajem januara potpisale ugovor o izbegavanju dvostrukog oporezivanja u pogledu poreza na dohodak – ostaje još da ugovor ratifikuju skupštine a očekuje se da će stupiti na snagu prvog dana 2017. godine.

KOTRA će biti na raspolaganju i našim kompanijama koje žele da se okušaju na tržištu koje je stvorilo Samsung, LG ili KIA, ali upozoravaju da „novajlije“ često nisu dovoljno upućene u korejski način rada, što može da stvori prepreke i probleme u razumevanju. „Kulturne razlike ponekad mogu da predstavljaju problem, u smislu da je ljudima potrebno više vremena da izgrade međusobno poverenje. Nastojaćemo da pomognemo obema stranama da prevaziđu tu prepreku. Verujemo da Srbija ima mnogo više sličnosti sa Korejom nego razlika i uvereni smo da ćemo uspeti da ostvarimo jako partnerstvo”, poručuju iz KOTRA.

 

 

Milica Rilak
februar 2016, broj 124.

Pročitajte i ovo...