Nemačka je najveći spoljnotrgovinski partner izvozno orijentisanih istočnoevropskih zemalja još od pada Berlinskog zida pa se pad nemačke potražnje u velikoj meri oseća u njihovim ekonomijama.
Prema podacima analitičke kuće Moody’s, tokom 2011. godine 25% poljskog izvoza i 30% češkog bio je usmeren u Nemačku. Slovačka i Mađarska su sledeće po redu po zavisnosti od nemačke potražnje. Prema analitičarki Erste Bank za tržište Istočne Evrope, Katarzyni Rzentarzewskoj, jedino Poljska od pomenutih država, iako ima najveći udeo izvoza u Nemačku, ne mora da strepi od nemačke obazrivosti usled konstantne krize u evrozoni. Naime, Poljska obuhvata veliku teritoriju sa dovoljnom domaćom potražnjom da zadovolji potrebe sopstvene ekonomije.
Poljski ministar finansija je nedavno izjavio da je njegova zemlja „očigledan talac Evrope“ jer 40% njenog BDP predstavlja izvoz u EU, što otprilike predstavlja prosek za sve evropske zemlje. Međutim, njegov komentar predstavlja upozorenje ostalim „članicama istočnog bloka“, a pogotovo Češkoj i Slovačkoj, kojima izvoz predstavlja 79,3%, odnosno 80,9% bruto domaćeg proizvoda. U Češkoj sektor automobilske industrije već oseća posledice ovogodišnje manje potražnje iz Nemačke, a on donosi primanja za oko 260.000 čeških porodica.