Od početka godine lizing kompanije su zbog neplaćenih rata od građana i firmi oduzele 800 vozila i mašina, a sada oko 2.000 građana manje koristi lizing usluge. Kod firmi to smanjenje je veće za još oko 1.000 ugovora.
Inače, u prvoj polovini godine, vozila i mašine na lizing je koristilo 28.700 građana i preduzeća, kao i preduzetnika, u vrednosti od 98,9 milijardi dinara. Kašnjenje u otplati vozila je iznosilo 8,8 odsto. Najviše su kasnili preduzetnici sa učešćem od 9,1 odsto, a potom građani sa 6,5 odsto. Firme su bile malo revnosnije prilikom otplate rata.
Prema rečima Ružice Ristić, direktora marketinga u Porše lizingu, raskid ugovora je najgora solucija za klijente. U tom slučaju lizing kuća oduzima vozilo i namiruje prvo svoja potraživanja. Bolje je da se klijent obrati na vreme kako bi se pronašlo zajedničko rešenje, odnosno da zatraži reprogram dugova. Ili da sam pronađe nekoga ko hoće da preuzme vozilo i nastavi da otplaćuje rate.
U lizing kompanijama kažu da su u otplati revnosniji građani koji su kupili jeftinija vozila. Rizična kategorija su oni koji kupuju veoma skupa i luksuzna vozila.U lizing zaduživanju najgore su prošli oni koji su uzeli vozila vezujući se za švajcarski franak. Zato stručnjaci kažu da jenajbolja varijanta lizing u dinarima sa fiksnom kamatom, jer rata ne zavisi od promene kursa.