Kongres SAD je već spasavo GM, pa je tako 2008. i 2009. potrošeno 49,5 milijardi dolara na kupovinu 61% učešća ovog proizvođača automobila, koje je sada prodati, uz gubitak od 10 milijardi dolara.
Ministar finansija SAD Džejkob Lev je izjavio da je ovaj potez spasio američku autoindustriju od potpune propasti i time sačuvao milione poslova.
“Sa konačnom prodajom poslednjih deonica General Motorsa, važno poglavlje naše nacionalne istorije je sada završeno”, rekao je Lew. GM je u junu 2009. godine zatražio zaštitu od bankrotiranja, što je bio najveći neuspeh neke velike kompanije u istoriji Sjedinjenih Država. Restrukturiranje poslovanja GM je od tada saseklo 13 fabrika i 27.000 poslova. Vlada je počela da prodaje svoje deonice od novembra 2010, a prošlog meseca je odlučeno da preostalo učešće bude prodato do kraja godine.
Spasavanje američke autoindustije je započeto još tokom administracije prethodnog predsednika, Džordža V. Buša 2008. godine. Predsednik Barak Obama je nastavio ove napore i preuzeo kontrolu nad GM i Krajslerom. Kanadske vlasti su se takođe pridružile ovoj misiji spasavanja. Ministar Lev je danas izjavio da je predsednik Obama „razumeo da bi u protivnom cena po ekonomiju bila nemerljiva, da bi u pitanju bili milioni poslova, izgubljene milijarde dolara ličnih ušteđevina, kao i da bi došlo do značajnog smanjenje ekonomske proizvodnje”.
Od kad se izbavio iz bankrotstva GM je imao 15 profitabilnih kvartala, uštedeo skoro 27 milijardi dolara u kešu, pa sada razmatra mogućnost da nagradi svoje akcionare (vlasnike deonica) većomm isplatom dividendi. U svojoj izjavi, izvršni direktor Dženeral Motorsa, Den Akerson je izrazio zahvalnost vladi na pomoći. „Bićemo zauvek zahvalni na novoj šansi koja nam je pružena i činimo sve da opravdamo ovo poverenje”, rekao je.