Nove mere prevencije uslovljavaju aviokompanije da popune najviše dve trećine svojih kapaciteta na jednom letu. To bi u perspektivi moglo da poskupi avionske karte, a neke kompanije već traže dodatna plaćanja za posebnu izdvojenost od ostalih putnika. S druge strane, gorivo čini skoro trećinu cene avionske karte, pa se postavlja pitanje kako će se na nju odraziti drastičan pad cene nafte.
Aviokompanije u svetu, zbog novih uslova putovanja koji zahtevaju distancu između putnika, ponudile su razne nove mogućnosti koje se do sada nisu primenjivale u aviosaobraćaju. Tako je, recimo, američki avioprevoznik, Delta Erlajns, u skladu sa preventivnim merama protiv zaraze korona virusom, ukinuo srednja sedišta u avionu. Takođe, dozvoljeno je da na jednom letu može biti popunjeno između 50 i 60 odsto ukupnog kapaciteta u putničkoj kabini.
Slične mere su uvele i druge aviokompanije poput Emirejtsa, Ameriken Erlajnsa, Japan Erlajnsa, Viz Era i drugih. Ukoliko ove mare potraju, a čini se da hoće, nedovoljna popunjenost kapaciteta bi mogla uticati i na poskupljene avionskih karata.
Socijalna distanca košta
Takođe, pored uobičajenih rezervacija, neke kompanije su počele da uvode i mogućnost dodatnog plaćanja ukoliko želite da budete posebno izdvojeni od drugih putnika u avionu. Primera radi, američka aviokompanija Frontier Erlajns je predstavila opciju „Više prostora“, koja za dodatnih 39 dolara na regularnu cenu karte omogućava posebno sedište za one koji bi da budu „još distanciraniji“.
Ovakva promotivna kampanja izazvala je kritike u američkoj javnosti, budući da je pandemija u SAD i dalje daleko od stišavanja, pa su iz kompanije poručili kako im „svakako nije bila namera da profitiraju na sigurnosti putnika“.
Uticaj cene nafte na cene avionskih karata
S druge strane, postavlja se pitanje da li će značajan pad cene nafte, koja se prerađena koristi kao mlazno gorivo, uticati i na pojeftinjenje avionskih karata. Cena goriva, naime, čini skoro trećinu ukupne cene avionske karte, što je svakako značajan udeo.
Međutim, upućeni u ovo tržište objašnjavaju da efekat ovako značajnog pada cene nafte ne može biti odmah vidljiv. Naime, praksa aviokompanija je da kupuju gorivo znatno ranije i obezbede odgovarajuće zalihe, upravo zato da bi se osigurale od mogućih većih poremećaja na tržištu.
Konkretno, to znači da su aviokompanije kupovale gorivo koje sada koriste po znatno većim cenama od trenutnih, čiji drastičan pad je usledio po izbijanju pandemije.