Zbog rasta onlajn kupovine veliki američki trgovci su redefinisali svoj poslovni model pa sada za vraćenu robu nude refundaciju i – istu tu robu. Ovaj potez ima ekonomsku logiku budući da im se ne isplati da, bar za jeftine predmete, organizuju povraćaj robe.
Pandemija korona virusa ubrzala je trend prelaska na onlajn trgovinu a sa njim i količinu robe za koju se po isporuci ispostavilo da kupcima ne odgovara. Prema podacima kompanije Narvar, koja se bavi analizom trgovačkog poslovanja, u 2020. godini vraćanje predmeta kupljenih preko interneta u Americi je poraslo za 70 odsto.
Zato su poznati trgovački lanci poput Volmarta, Targeta i Amazona odlučili da izbegnu komplikacije vezane za vraćanje robe, te da kupcima refundiraju novac i dozvole im da zadrže ono što su kupili. To naravno ne važi za belu tehniku i druga skupocena dobra, već za sitnice čije bi vraćanje bilo skuplje od njihove vrednosti, ali i za one predmete koje bi bilo teško ponovo prodati i kada bi bili vraćeni.
U takvim situacijama veliki trgovci svojim kupcima ili vraćaju novac ili im šalju istu robu u drugoj veličini, ukoliko dimenzije nisu bile odgovarajuće.
Izvor: Biznis Insajder
Foto: Preis_King, Pixabay