Home VestiEkonomija Sukob pčelara i LIDL-a oko reklamiranja meda

Sukob pčelara i LIDL-a oko reklamiranja meda

by bifadmin

Savez pčelarskih organizacija Srbije (SPOS) prijavio je LIDL tržišnoj inspekciji zbog sumnje na obmanjujuću poslovnu praksu koju primenjuje već duže vreme u prodaji meda.

Na sajtu Saveza stoji da se obmanjujuća poslovna praksa tiče načina reklamiranja ovog proizvoda, koji LIDL stavlja u povlašćeni položaj.

“Naime, pozitivnim propisima RS je zabranjeno reklamiranje meda sintagmom ‘100% prirodni med’, iz prostog razloga što med može biti isključivo prirodan, a ako nije prirodan, onda se u smislu zakona ne može nazvati medom. Znači, pčelarima je zabranjeno da to napišu, a LIDL to uveliko primenjuje. Ovo nije predmet rada veterinarske inspekcije, jer nema veze sa kvalitetom meda, niti to piše na etiketi proizvoda. Ovo je posao za tržišnu inspekciju”, stoji u saopštenju SPOS-a, koji dodaje i da je LIDL obavešten o ovom problemu ali da nije bilo povratne reakcije.

SPOS navodi i da je već imao nekoliko neprijatnih iskustava sa tržišnom inspekcijom koja je povremeno tvrdila da to nije u njenoj nadležnosti jer je u pitanju hrana, i izražava nadu da će ovaj put nadležni imati više sluha za problem pčelara. Upozorava i da će tržišne inspektore koji se oglase kao nenadležni za ovo pitanje prijavljivati “vrhu države i svim medijima u Srbiji”.

Zašto je važno propisno označavanje meda?

Pčelari smatraju da se ovakvom reklamom potrošači dovode u zabludu da je samo LIDL-ov med 100% prirodan, dok ostali, na kojima to ne piše, to nisu. Tako će, uvereni su, kupci misliti da je LIDL-ov med kvalitetniji od njihovog, što ovu kompaniju, protivno zakonu, stavlja u povlašćeni položaj na tržištu.

Izvor: SPOS

Foto: Foto: mel_gama, Pixabay

Pročitajte i ovo...

1 komentar

Živorad Jovanović 14. januara 2021. - 09:47

Svete krave ne smeju da se diraju.Zato su i došle ovde.

Odgovori

Ostavite komentar