Treći kvartal 2021. peti je uzastopni kvartal u kojem se beleži porast cena transporta u Evropi, pokazuje poslednji izveštaj Međunarodne unije drumskih transportera (IRU), koji prenosi portal PlutonLogistics.
European Road Freight Rate Benchmark indeks dostigao je u trećem kvartalu 2021. godine 107.6, što je 3.0 poena više nego u istom periodu prethodne godine. U izradi Benchmark izveštaja, IRU su se sada po prvi put pridružili analitičari kuća Transport Inteligence (TI) i Upply.
Kako su maloprodajni i proizvodni sektor sektor doživeli nagli rast potražnje, nedostatak kapaciteta sve više postaje karakteristika evropskog tržišta drumskog transporta. To je posebno izraženo u Velikoj Britaniji, gde je nedostatak kvalifikovanih vozača teretnih vozila između ostalog doveo do praznih polica supermarketa i velike gužve u luci Felikstowe.
Manjak radne snage u ovoj oblasti, naravno, nije ograničen samo na Ostrvo – prema analizama IRU, u Španiji bi nedostatak vozača kamiona mogao da dostigne 10,2% u 2021. godini, u odnosu na 7% u 2020. Procenjuje se da je trenutni nedostatak između 40.000-50.000 vozača u Francuskoj, kao i da raste na 65.000 u Nemačkoj.
Osim toga, u Evropi je do kraja trećeg kvartala došlo do značajnog rasta troškova. Prema podacima Ti i IRU, cene dizela u Nemačkoj su za 38,5% više nego u Q3 2020, dok su UK (+26,6%), Španija (+25,2% ), Francuska (+23,5%) i Italija (+20,6%) takođe su zabeležile značajno poskupljenje.
Izvor: PlutonLogistics
Foto: Pixabay