U naporima da privuku nove zaposlene britanske kompanije se okreću novoj HR alatki – nuđenju četvorodnevne radnje nedelje.
Sve više preduzeća širom sveta ima problem da pronađe i zadrži radnu snagu. Ponuda je često manja od tražnje, zbog čega kompanije nude veće plate i razne druge pogodnosti. Jedna od pogodnosti koje privlače najveći broj aplikanata za posao je, kako se ispostavilo, četvorodnevna radna nedelja.
To se može uočiti na primeru više britanskih kompanija koje su skraćenu radnu nedelju istakle u svojim oglasima za posao. Konsultantska kuća Tyler Grange je posle objave ovakvog oglasa zabeležila rast poseta web stranici za regrutovanje kadrova za 60 odsto, kao i povećan procenat upita za posao. Isti je slučaj i sa firmom The Story Mob koja je tek pošto je ponudila četvorodnevnu radnu nedelju uspela da popuni neka radna mesta za koja već duže vreme traži kadrove. Iz kompanije Loud Mouth Media rekli su novinarima CNBC-a da im je ovakva ponuda udvostručila broj aplikanata za posao, zbog čega sada mogu da biraju kvalitetnije kandidate.
Ipak, rukovodstvo svih ovih kompanija saglasno je da je ovo svojevrstan mač sa dve oštrice, jer ako se kandidat odluči za vas samo da bi manje radio pitanje je koliko je on zapravo vredan. To ih pak ne sputava da i dalje koriste četvorodnevnu radnu nedelju za privlačenje kandidata, kojih jednostavno nema dovoljno na tržištu.
Izvor: CNBC
Foto: Tim Gouw, Unsplash