Dugo se niko nije usudio ni da pokuša da ugrozi dominaciju Google-a na internetu, no sada Microsoft smelo najavljuje smenu na tronu, računajući da će njegov pretraživač Bing, sa pridodatom veštačkom inteligencijom koju koristi ChatGPT, steći ogromnu popularnost širom sveta.
Naime, drugi internet pretraživač na svetu Bing dobio je svog četbota, zasnovanog na istoj onoj veštačkoj inteligenciji koja ovih dana ljubiteljima novih tehnologija omogućava da postavljaju pitanja platformi ChatGPT i da dobijaju i više nego smislene odgovore. Iza poznatog ChatGPT-a inače stoji kompanija OpenAI koja je svoju tehnologiju, naravno za pozamašnu svotu, ustupila Microsoft-u kako bi on od Binga napravio savremen pretraživač koji veoma precizno komunicira sa korisnicima interneta.
S obzirom na činjenicu da je ChatGPT za samo dva meseca, koliko je dostupan korisnicima, zabeležio zaista ogromnu popularnost, iz Microsoft-a se nadaju da će nova verzija Binga biti veliki hit na tržištu i da bi mogla ugroziti tron Google-a.
ChatGPT svojim korisnicima pruža jasne tekstualne odgovore na veoma kompleksna pitanja iz bilo koje oblasti. Umesto da ih usmerava na linkove ka temama koje ih zanimaju, on sintetizuje znanja pokupljena na internetu i dostavlja ih u formi jezgrovitih odgovora. Njegova pojava već je uticala na rezultate Google-a koji je ubrzo objavio da će i sam u svoju ponudu uvrstiti četbota.
Google-ov kec u rukavu
Alat koji razvija Google, a koji je veoma sličan ChatGPT-u, trenutno je u fazi testiranja. U pitanju je četbot zvani Bard, za koji ova kompanija tvrdi da je još moćniji i pouzdaniji od rivalovog. Navodno će biti u stanju da na izuzetno jednostavan način ponudi odgovor na bilo koje pitanje, tako da na primer „devetogodišnjaku objasni nova otkrića NASA-inog Džejms Veb teleskopa“. Google tvrdi da njegov razvoj teče nešto sporije zato što žele da izađu sa kompletnim rešenjem i da ne prave iste greške kao što su napravljene sa četbotom ChatGPT – da izmišlja odgovore kada ih ne zna.
Ukoliko se obe kompanije preorijentišu na četbotove to bi značajno moglo izmeniti način na koji trenutno pretražujemo internet. Izmenilo bi i finansijsku situaciju kompanija koje stoje iza pretraživača, s obzirom na činjenicu da ovakvi četbotovi donose nove troškove. Dodatni udarac za njih bi bio i gubitak oglašivača čije promotivne linkove pretraživači objavljuju u vrhu svojih pretraga. Sam Microsoft je prošle godine zaradio 11 milijardi dolara od ovakvih oglasa koje je izgleda spreman da žrtvuje kako bi skinuo s trona svog najvećeg konkurenta.
Foto: mohamed_hassan, Pixabay