Švajcarski startup „Destinus“ konstruiše hipersonični putnički avion sa motorima na vodonik.
Kapacitet aviona bio bi otprilike 25 putnika, a očekuje se da će biti spreman do 2030.
„Destinus je dizajner i proizvođač hipersoničnih letelica ultradugog doleta koje se lako integrišu u svakodnevni život jer izbegavaju stvaranje buke i mogu da koriste konvencionalne aerodrome“, tvrde iz kompanije, prenosi Jutarnji list.
„Našim novim avionom trenutno putovanje od Sidneja do Frankfurta koje traje 20 sati sada, skratilo bi se na nešto više od 4 sata“, tvrde iz kompanije. Smatraju da bi avion mogao da razvije brzinu i do 5 Maha, što je više nego dvostruko brže od brzine koju je svojevremeno razvijao nadzvučni putnički avion Konkord.
Destinus želi da omogući let do Singapura na sastanak ili kratko vikend putovanje u SAD s bilo kojeg mesta u svetu. Tvrdi se da bi korišćenje vodonika za pogon aviona bilo ekološki održivije od sadašnjih aviona jer ne bi emitovao ugljen-dioksid, već toplotu i vodenu paru. U poređenju s masom kerozina, koja pokreće tradicionalne avione, to je tri puta energetski efikasnije, tvrdi firma.
„Pri ovim velikim brzinama, izazov je održati strukturu aviona hladnom. Stoga razvijamo jedinstveno rešenje aktivnog sistema hlađenja koji toplotnu energiju generisanu trenjem pretvara u pogon“, rekao je Destinus.
Avion bi koristio turbomlazne motore na vodonik za poletanje i sletanje, dok bi zasebni raketni motor terao letelicu do hipersoničnih brzina.
Poređenja radi, „Boeing“ planira da testira mlazni motor na vodonik do sredine 2020-ih. „Boom Supersonic“ ima planove za nadzvučne letove u SAD, dok „Hermes“ sarađuje s američkim avio-snagama i kompanijom NASA u razvoju niza autonomnih letelica. „Venus Aerospace“, startup iz Houstona, želi da prevozi putnike od Los Anđelesa do Tokija za jedan sat pomoću hipersonične letelice koja će putovati brzinom od 12 Maha.
Izvor: Jutarnji list/Blic
Foto: Pixabay