Društvo matematičara Srbije, u saradnji sa Erste Bankom, proglasilo je pobednike konkursa „Finansijska pismenost – digitalni izazov” – talentovane srednjoškolce iz cele Srbije koji su osmislili inovativna digitalna rešenja u oblasti finansijskog obrazovanja. Pobednički projekti ističu se ne samo po kvalitetu već i po primeni i razvoju digitalnih kompetencija i korišćenju matematičkog i informatičkog znanja.
Svoje primere kreativnih rešenja u oblasti finansijske edukacije na temu budžetiranja, štednje, investicija i kredita ovom prilikom predstavili su učenici srednjih škola: gimnazije „Josif Pančić“ iz Bajine Bašte, ekonomske srednje škole „Bosa Milićević“ iz Subotice, „Dvanaeste beogradske gimnazije“ iz Beograda, gimnazije „Tutin“ iz Tutina, gimnazije „Sava Šumanović“ iz Šida, „Računarske gimnazije“ iz Beograda, gimnazije „Nikola Tesla“ iz Budimpešte, tehničke škole „Prota Stevan Dimitrijević“ iz Aleksinca i „Valjevske gimnazije“ iz Valjeva.
„Veliko je zadovoljstvo biti na čelu Društva koje je prošlog meseca proslavilo 75 godina postojanja i koje kroz sve ove godine motiviše nastavnike i učenike na primenu matematike u različitim sferama. Posebno bih istakao dva projekta koja su ove godine sprovedena uz podršku Erste Banke, a kojima je cilj podizanje svesti o značaju finansijske pismenosti i verujem da ćemo zajedno nastaviti da kreiramo nove prilike za učenike i nastavnike“, rekao je prof. dr Miroslav Marić, predsednik Društva matematičara Srbije.
„Iako većina mladih finansijski zavisi od roditelja i ne zarađuje svoj novac, važno je da novcem koji imaju odgovorno raspolažu, kao i da se dobro pripreme za period kada će samostalno upravljati novcem koji zarađuju. Projekat koji je realizovalo Društvo matematičara Srbije i konkurs „Finansijska pismenost – digitalni izazov“ na kome smo videli sjajne primere finansijske edukacije na vrlo interesantne teme biće odličan resurs i veliki doprinos izgradnji finansijske pismenosti generacija koje dolaze“, istakla je Marija Mutić, menadžerka za društveno odgovorno poslovanje i finansijsku edukaciju Erste Banke.
Pored proglašenja pobednika konkursa, ovom prilikom predstavljena je i interaktivna edukativna Platforma Društva matematičara Srbije, namenjena integraciji finansijske pismenosti u redovni nastavni plan i program predmeta Matematika za srednjoškolce. Cilj Platforme je da učenicima pruži neophodne resurse za efikasno savladavanje veštine kritičkog mišljenja tokom procesa učenja. S tom idejom, autorski tim razvio je 12 oblasti koje obuhvataju teorijske sadržaje, mnoštvo urađenih zadataka i video materijale, koje nastavnici mogu s lakoćom da uključe u svoj nastavni proces.
„Finansijska pismenost je jedan od velikih izazova s kojima se naša populacija svakodnevno susreće. Ova kompetencija igra izuzetnu ulogu u dobrobiti svakog pojedinca, ali i u celoj našoj zajednici. Veza matematike i finansijske pismenosti izuzetno je velika jer su matematička znanja i veštine nužni za razumevanje finansijskih koncepata. Upravo zato je Društvo matematičara Srbije, uz podršku Erste Banke, pokrenulo projekat kreiranja interaktivne edukativne platforme, koja je otvoren digitalni didaktički resurs za izučavanje i razumevanje osnovnih koncepata finansijske pismenosti“, rekla je Milena Marić, koordinatorka projekta iz Društva matematičara Srbije.
Prema proceni UNICEF-a, finansijska pismenost jedna je od ključnih životnih veština za 21. vek, a za budućnost naših srednjoškolaca veoma je važno da njome ovladaju, da postepeno grade i uvećavaju znanje, uz podršku nastavnika, roditelja i cele zajednice.