Poslovno udruženje slovenačke prehrambeno-prerađivačke industrije obnovilo je svoju prošlogodišnju akciju „Kupujmo slovensko“, kako bi u vreme ekonomske krize uverila potrošače da kupovanje domaće hrane doprinosi smanjenju porasta nezaposlenosti.
Anketa koju je u četvrtak objavio ljubljanski dnevni list „Dnevnik“ pokazuje da najveću nacionalnu osetljivost, kad je riječ o hrani, Slovenci pokazuju prema mesu i mleku, a najmanju prema testeninama, alkoholnim i bezalkoholnim pićima. Mleko i mliječne proizvode isključivo domaćeg izvora kupuje 62 odsto kupaca, a domaće meso i mesne prerađevine 54 odsto. Najmanje se pazi na poreklo pekarskih proizvoda, testenina, alkoholnih i bezalkoholnih pića, gde manje od deset odsto kupaca pazi na to odakle dolaze ti proizvodi, pa vode računa prvenstveno o ceni, pokazalo je istraživanje u kojem je sudelovalo 350 ispitanika. Poslovno udruženje proizvođača hrane podstiče svoje članove da proizvode obeleže oznakom „S“, koja garantuje da su u hrani isključivo domaće komponente.
Istraživanje potrošača pokazalo je da 60 odsto nije bilo upoznato s akcijom promovisanja kupovine domaće hrane, koja je pokrenuta u maju prošle godine. Zato je ovogodišnja kampanja naglašenija i odvija se pod geslom „Kupujmo slovenačko – tako ćemo pomoći jedni drugima i sačuvati radna mesta“.
Veruje se da će tako biti povećane socijalna osetljivost i solidarnost kupaca u vreme ekonomske krize koja je imala teške posledice i u Sloveniji, pa su u stečajevima završile i nekad jake prehrambene kompanije poput „Pomurke“ i „MIP-a“, dok teškoće ima i „Kolinska“ kao deo Istrabenz Holdinga koji ima velike dugove prema bankama.