Home VestiBiznis & Finansije Češka i Poljska štite turiste

Češka i Poljska štite turiste

by bifadmin

Uprave egipatskih i tunisih hotela pokušale su sredinom jula da uzmu kao taoce oko 1.000 Poljaka koji su otputovali na letovanje i da ih puste tek kada plate troškove boravka koje je hotelijerima dugovala bankrotirana agencija Kopernik travel.

Vlasti Češke i Poljske najavile su da će sledeće sezone pokušati da smanje rizik da turistima propadne odmor u inostrantsvu, što se dogodilo ove godine nakon kraha dve velike turističke agencije.

Uprave egipatskih i tunisih hotela pokušale su sredinom jula da uzmu kao taoce oko 1.000 Poljaka koji su otputovali na letovanje i da ih puste tek kada plate troškove boravka koje je hotelijerima dugovala bankrotirana agencija Kopernik travel.

Češka turistička agencija Tomi tour, koja je proglasila stečaj, sličnu neprijatnost je priredila grupi turista u Turskoj. Predstavnica te agencije je grupu turista zatvorila u autobusu po velikoj vrućini na benzinskoj pumpi i nije htela da ih pusti dok ne plate drugi put po 30 evra za prevoz do aerodroma.

Vlade u Pragu i Varšavi i turističke organizacije i agencije zabrinulo je najviše to što Kopernik travel i Tomi tour nisu prestale da prodaju aranžmane dok se u medijima nisu pojavili prizori hiljada ljutih Poljaka i Čeha na stranim plažama.

Poljska turistička komora rešenje je našla u osnivanju specijalnog fonda za pomoć turistima koje su loše agencije ostavile na cedilu. Planirano je da fond dotiraju turisti sa po jednim evrom po aranžmanu.

U Poljskoj se godišnje proda oko 2,5 miliona aranžmana, što bi omogućilo prikupiti 2,5 miliona evra godišnje za turiste koje su agencije prevarile.

U Poljskoj probleme sa plaćanjem hotelijerima, prevoznicima, bankama, osiguravajućim kompanijama imaju 93 turističke agencije. Češka za sledeću sezonu sprema rejting kredibiliteta turističkih agencija, što bi turistima trebalo da omogući da odaberu agenciju bez straha da će ostati na plaži ili logorovati na aerodromu dok neko ne dođe po njih.

O izradi rejtinga agencija dogovorili su se Asocijacija čeških turističkih agencija i Ministarstvo za lokalni razvoj, a rejting će biti sastavljan na osnovu 11 kriterija, a ako tri ili četiri ne budu zadovoljavajuća, to bi trebalo da bude signal za klijenta da postoji rizik da im propadne letovanje.

Pročitajte i ovo...