Nedostatak školovanja, odvajanje u specijalne ustanove, naročito u Slovačkoj, Republici Češkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Srbiji i Crnoj Gori, kao i manji pristup obrazovanju za romsku decu jedan je od razloga njihove isključenosti iz društva, izjavili su evropski zvaničnici.
Nedostatak školovanja, odvajanje u specijalne ustanove, naročito u Slovačkoj, Republici Češkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Srbiji i Crnoj Gori, kao i manji pristup obrazovanju za romsku decu jedan je od razloga njihove isključenosti iz društva, izjavili su evropski zvaničnici.
Stručnjak Fondacije za obrazovanje Roma Mihai Surdu izjavio je da sve studije pokazuju da Romi provode dvostruko manje godina u državnom obrazovnom sistemu nego njihovi sugrađani.
Visok je procenat Roma koji se nisu nikada školovali: 50 odsto dece u Rumuniji i Bugarskoj, a 25 odsto u nekim opštinama u Srbiji, navodi ovaj stručnjak iz Fondacije koja je plod partnerstva između vlada, nevladinih organizacija i agencija za razvoj u centralnoj i jugoistočnoj Evropi. Mihai Surdu osuđuje „smeštanje romske djece u specijalne razrede, naročito u Slovačkoj, Republici Češkoj, Mađarskoj, Bugarskoj, Srbiji i Crnoj Gori. Organizacija predlaže jednu godinu besplatnog školovanja prije polaska u osnovnu školu.
Evropski poverenik za obrazovanje Slovak Jan Figel smatra da su neke zemlje učinile napore s efikasnim merama školske podrške ili stipendija, ali ističe da je važno uspostaviti poverenje između roditelja i obrazovnih ustanova. On očekuje da će se poštovati evropski zakoni o diskriminaciji. Komisija predlaže globalni pristup, jer se obrazovanje ne može odvojiti od načina na koji se pristupa radu, stanovanju i socijalnoj pomoći.