Na Devetoj međunarodnoj konferenciji Beogradske berze “Upgrade in Belgrade 2010”, 18. novembra u beogradskom hotelu Continental biće dodeljena i nagrada domaćoj kompaniji, koja je u prethodnom periodu uspostavila najbolji odnos sa investicionom javnošću.
Na razvijenim tržištima, ali i u zemljama u okruženju, ovaj segment poslovanja dobija sve više na značaju. Ukoliko kompanije žele da obezbede kapital za investiranje na duži rok i pod povoljnijim uslovima, bitno je da pravovremenim i istinitim obaveštavanjem investicione javnosti postignu viši nivo konkuretnosti, povećaju tražnju i samim tim snize troškove kapitala, povećaju likvidnost i disperziju rizika, uvedu različite grupe investitora, a kroz sve to obezbede i indirektno reklamiranje sopstvenih proizvoda i usluga.
Sa druge strane, investitori, kroz bolju komunikaciju sa kompanijom, postižu veći kvalitet i sigurnost investiranja sopstvenog kapitala. Na osnovu dosadašnjih iskustava, kvalitetno uspostavljen odnos izdavaoca prema investitorima doprinosi ekonomskom razvoju celokupne društvene zajednice.
Listirane kompanije trebalo bi potencijalne investitore da obaveštavaju kontinuirano o svim relevantnim informacijama, koje se odnose ne samo na finansijske, već i komunikacione i marketinške aktivnosti, što u krajnjoj instanci ima za cilj postizanje korektne tržišne cene za hartije od vrednosti date kompanije.
Na Beogradskoj berzi uspostavljena je dobra praksa izveštavanja investicione javnosti i kompanije je primenjuju u skladu sa preuzetim obavezama na tržištu na kojem se i trguje njihovim hartijama. Zbog toga će u uži izbor za najbolji odnos prema investicionoj javnosti i ući kompanije koje su listirane na Beogradskoj berzi, a ispunile su osnovne propisane obaveze izveštavanja, dok bi se u narednoj fazi analiza mogla proširiti i na kompanije iz sastava indeksa BELEX15.
(Poslovno jutro)