Izložba najboljih reklamnih kampanja iz sveta ACT Responsible (Deluj odgovorno), čiji je cilj da podigne ekološku svest građana, otvorena je sinoć u Supermarket konceptualnoj radnji u Beogradu. Brojne ljubitelje umetnosti, fotografije i advertajzinga okupio je domaćin izložbe, Srpski ogranak International Advertising Association (IAA), uz podršku kompanija Rosa i Carlsberg Srbija d.o.o.
Izložba se sastoji od reklamnog materijala koji je obišao sve velike svetske metropole od Njujorka do Atine i Pariza i koji je samo ove godine prikazan u preko 20 zemalja u svetu. U narednih deset dana, do 26. novembra, izložba će biti otvorena za javnost u Supermarketu.
Cilj izložbe je podizanje svesti o zaštiti životne sredine kroz kreacije najvećih svetskih marketinških stručnjaka i kampanje koje su obišle svet. Neke od tema koje izložba obrađuje su reciklaža, ušteda energije, biodiverzitet, potrošnja i zagađenost reka i mora. Pored podizanja svesti o životnoj sredini, izložba stremi da motiviše građane da sami DELUJU ODGOVORNO i da donose odgovornije odluke u svakodnevnom životu.
Pored radova iz globalne postavke ACT Responsible, javnosti su prvi put predstavljeni radovi studenata sa IAA akreditovanih studija Reklama i mediji na Fakultetu Dramskih Umetnosti. Među tim radovima našli su se i rad “Gnezdo” Dušana Simića koji je ove godine pobedio na svetskom IAA takmičenju, kao i rad “Ožiljci” Vanje Šibalić koji je prošle godine zauzeo drugo mesto u svetu.
Inače, IAA, sa sedištem u Njujorku, osnovana je 1938. godine u cilju ostvarivanja principa odgovornosti u marketingu. Sa ograncima u preko 70 zemalja sveta, ova asocijacija predstavlja jedinstveno globalno partnerstvo čiji su članovi oglašivači, mediji, advertajzing agencije, agencije za odnose sa javnošću, medijske kompanije i akademici. ACT Responsible je neprofitna inicijativa koju su 2001. godine pokrenuli zaposleni sajta adforum.com sa ciljem da podstiču, promovišu i inspirišu odgovornu komunikaciju o održivosti, ravnopravnom razvoju i društvenoj odgovornosti. Act Responsible projekat pokazuje kako profesionalci u oblasti oglašavanja sa svih kontinenata koriste svoj osnovni talenat – kreativnost – da bi igrali važnu ulogu u rešavanju najvažnijih svetskih problema.