U organizaciji IAB Serbia, Srbija se prvi put uključuje u Mediascope Europe 2012, standardnu industrijsku studiju o upotrebi medija, u kojima učestvuje 28 država iz Evrope.
Mediascope Europe je jedinstvena institucija koja prati promenu ponašanja celokupne populacije u upotrebi online medija, radija, televizije, mobilnih telefona, novina i časopisa. U okviru studije biće predstavljeno devet ključnih tema, a između ostalog i evalucija medijskog multitaskinga, povezivanje potrošača sa brendovima, stvaranje i razvoj online medija uključujući upotrebu interneta putem mobilnih telefona i tableta. Upotreba društvenih medija će takođe biti jedna od tema istraživanja, kako bi se stvorila celokupna slika o interaktivnom potrošaču. U svim državama će se koristiti ista online metodologija, što podrazumeva preko 50.000 istaživačkih uzoraka.
Ovakva vrsta istraživanja doprineće kvalitetnijem razvoju marketinga, oglašavanja, kao i tehnologije i komunikacija. Pored osnovnih 15 tržišta koja su već obuhvaćena istraživanjem IAB Europe, u 2012. godini priključiće se nova tržišta, uključujući Austriju, Bugarsku, Hrvatsku, Češku, Finsku, Grčku, Irsku, Rumuniju, Slovačku, Sloveniju, Ukrajinu i Srbiju.
Kao član IAB Europe, sredinom juna, IAB Serbia će ugostiti Alison Fennah, podpredsednicu odeljenja za istraživanje i analizu tržišta, koja će predstaviti jedan deo podataka iz istraživanja.
Cilj IAB Serbia je promocija konstantnog razvoja digitalnog marketinga i upoznavanje javnosti sa njegovim mogućnostima i prednostima, kao i promocija evropskih IAB vrednosti na lokalnom nivou.
U Srbiji izvođenje ove studije pomogli su neki od članova IAB Serbia: IAB Serbia, Executive Group, Direct Media, Fastbridge, Huge Media, Infostud Group, Kreativa New Formula, Media House, Ringier Axel Springer, SMVG, One Media (ZenithOptimedia) i portali: sportal.rs, nadlanu.com i Media S.