Kada prodavci žele da privuku mušterije da kupe određeni proizvod, obično ponude popust. Prema novoj studiji koju je vodio Ekši Rao sa Karlson škole menadžmenta kupci više vole kada im uz neki proizvod nešto poklanjate gratis nego kada ga prodajete na popustu.
Razlog tome je što su potrošači obično „slabi sa matematikom“ – oni često imaju problem da shvate da je povećanje u količini od 50 odsto isto kao i smanjenje cene za 33 odsto. U jednom eksperimentu prodato je 73 odsto više krema za ruke kada je uz njih nuđeno bonus pakovanje nego kada su one imale proporcionalno srazmeran popust.
Sproveden je još jedan eksperiment, ovaj put na studentima za koje se mislilo da su malo informisaniji potrošači i da umeju boljeod prosečnog potrošačada procene odnos cene na popustu i gratis poklona. Tako su kafu mogli kupiti a da pored nje dobiju još 33 odsto kafe ili da je kupe jeftinije za 33 odsto. Iako je popust potrošačima bio mnogo isplativiji nije se većina odlučila za njega.
Još neki trikovi za uspešniji prodaju su dupli popusti – ljudi će radije kupiti nešto što je prvi put sniženo za 20 a kasnije za 25 odsto nego nešto što je u startu sniženo za 40 odsto.