Uprkos ekonomskoj tami koja se nad nju nadvija već četiri godine Španija ima bar jednu svetlu tačku – veštu i nezaposlenu radnu snagu koja ima dobru šansu da postane mamac za evropske proizvođače automobila.
Najveća stopa nezaposlenosti u evrozoni učinila je Španiju veoma primamljivom za investitore – njena radna snaga košta oko 40% manje nego u ostalim evropskim zemljama u kojima se proizvode automobili, poput Nemačke i Francuske. Zato su Ford i Reno nedavno objavili da žele da prošire svoju proizvodnju u Španiji.
Stručnjaci kažu da ovakva kompetetivnost može mnogo da pomogne Španiji u oporavku i ostajanju u evrozoni.
Španija više nema svoju valutu koja može da devalvira kako bi snizila cenu svojih izvoznih dobara pa je njena prednost u nižoj ceni rada. Mnogi ekonomisti su govorili da nijedna ekonomija ne može preživeti takve padove kao što su bili španski, ali ova zemlja pobija te tvrdnje. Njen trgovinski deficit je pao za 28 odsto u prvih 10 meseci ove godine na najniži nivo još od 1972. godine.
Auto industrija prepoznaje ove naznake oporavka pa će proizvodnja automobila u Španiji iduće godine porasti za 11 odsto na 2,2 miliona vozila.