Pošto su u prethodno promenili sliku svetskog tržišta vina i morske hrane, Kinezi sada „napadaju“ i vodeća mesta po potrošnji piva. U prestonici Pekingu niču mikropivare kao pečurke posle kiše, još uvek u najvećem broju u vlasništvu stranaca, što pokazuje da su oni i te kako otkrili potencijal ovog ogromnog tržišta.
Iako je njihova godišnja potrošnja piva po glavi stanovnika i dalje upola manja od američke (a o češkim i nemačkim da ne govorimo) Kinezi će najverovatnije veoma uskoro ispraviti i tu „nepravdu“. Porast standarda stanovništva, sve veće razmere kineskog turizma i uvoza strane robe učinili su da najveće tržište na svetu počne da menja globalnu sliku potražnje u nekim od najpopularnijih prehrambenih kategorija. Euromonitor izveštava da su tokom 2012. godine Kinezi popili 59,3 milijardi litara alkoholnih pića (84% je potrošnja piva), pa ipak to iznosi 35 litara po glavi stanovnika godišnje, što ostavlja ogroman potencijal za rast (samo u Češkoj prosečni građanin popije 132 litre piva godišnje). Ovo je dovelo do naglog procvata tzv. mikropivara u Pekingu, mahom u vlasništvu stranih privatnika. usled mešavine kulturoloških i kulinarskih uticaja dolazi i do stvaranja nekih novih pivskih mešavina, poput onih sa cimetom ili zelenim čajem, koje postaju jedna od zaštitinih znakova kineskog glavnog grada.
http://edition.cnn.com/2013/06/20/business/china-microbrew/index.html?hpt=ibu_c1#cnn-disqus-area